2012. július 30., hétfő

Lecsó egyszerűen







Nagyon ellenszenves dolog, ha az ember szinte minden zöldségre azt mondja, hogy „Én ezt nem szeretem!”, és még le is írja a saját blogja gasztro oldalán. Pedig: „Én ezt nem szeretem!” Ez van és kész! Talán egyszer... majd... mint a káposztát. Szóval nincs kizárva. De a Kedvesemnek bármit megfőzök, amit csak kíván; olyat is, amit én nem ennék meg, mert zöldségből van. Nem is értem, eddig miért nem főztem neki lecsót. Aztán direkte azért kilátogattunk a piacra, hogy hozzávalókat vegyünk. Miután utánanéztem a lecsókészítés mikéntjének, asztalra kerülhetett ez az állítólag nagyon finom zöldséges zutyulék. Jajj, bocsánat! A „zutyulék” szót itt most nem pejoratíve használtam, csak hát ez olyan kis zutyulékos.

Hozzávalók 1 személyre:

35 dkg zöldpaprika
23 dkg paradicsom
1 fej vöröshagyma
4 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk. őrölt pirospaprika

1 tk. cukor
1-2 ek. napraforgóolaj

elkészítés:

  1. A zöldségeket megmossuk, majd a paprikát felkarikázzuk, a paradicsomot pedig nyolcadoljuk. (Akit zavar a paradicsom héja, az előzőleg mártsa forrásban lévő vízbe, majd hámozza meg.)
  2. A hagymát felaprítjuk és az olajon kissé megpirítjuk.
  3. A tűzről levéve hozzákeverjük a fokhagymát és a pirospaprikát, rátesszük a zöldségeket, megsózzuk és jól összeforgatjuk.
  4. Fedő alatt, kis lángon puhára pároljuk, közben egyszer-kétszer átforgatjuk, majd megcukrozzuk. Friss kenyeret kínálunk hozzá.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése