2014. június 11., szerda

Kivijoghurt






Nem mondhatnám, hogy olyan nagy eltérés van e között és az eperjoghurt között, csupán másik gyümölcsöt használtam, ill. a joghurt sem bolti már. Olyan jó házilag gyártani a gyümölcsjoghurtot! Így valóban egészséges, kevésbé hizlaló és nincs benne ízfokozó.
Ehetjük reggelire vagy tízóraira, nekünk azonban kellemes esti nasiként szolgált.






Hozzávalók 2 személyre:

45 dkg házi készítésű görög joghurt (házi joghurtból)
2 nagyobb kivi
4 dkg nyírfaporcukor (vagy ízlés szerint)
1 tk frissen facsart citromlé
kivi a tálaláshoz

elkészítés:

  1. Egy szűrőtálat kibélelünk jó nedvszívó képességű konyharuhával, alá teszünk egy tálat, hogy abba csöpögjön a savó, és beleborítunk 80 dkg joghurtot.
  2. Befedjük egy tányérral és szobahőmérsékleten 1 napig csepegtetjük.
  3. Másnap a kivit meghámozzuk, feldaraboljuk és a citromlét is hozzáadva turmixgépben vagy botmixerrel pürésítjük.
  4. A kész görög joghurtot simára keverjük a cukorral.
  5. 2 üvegpohárban elosztjuk a joghurt felét, kétfelé osztva ráöntjük a kivipürét, amit befedünk egy 2. réteg joghurttal, és fogyasztásig hűtőbe tesszük. Tálaláshoz friss kivit kínálhatunk hozzá.