2012. augusztus 6., hétfő

Lecsós-sajtos hús rizzsel







A lecsóval rövid idő alatt több alkalommal is örömet szereztem az én Kutyafülemnek, ezért most újra elkészítettem. Ezúttal hússal akartam kombinálni. Sajnos sertéshusi most nem volt itthon, pedig szerintem azzal lenne igazán finom. Ismét csirkemellet vettem hát elő. A lecsós húst én valamiért csípősen tudom elképzelni, ezért került bele hegyes erős paprika is, ami még inkább feldobta. Hihetetlen, hogy én is jóízűen falatoztam, hiszen sem a zöldpaprikát, sem a paradicsomot nem kedvelem, pláne fonnyasztva. Mivel azonban a múltkor már egy kanálnyi falatka erejéig belenyaltam a rizses-kolbászos lecsómba, megállapítottam, hogy ez nem is rossz. Akkor jutott eszembe, hogy hússal kéne tálalni. Talán még meg is szeretném. Megleptem magam, mert így lett.





Hozzávalók 2 személyre:

1 egész csirkemellfilé
őrölt fekete bors

liszt
2 ek mangalicazsír
3 dkg trappista/edami sajt

Lecsóhoz:
1/2 szál szárazkolbász
4 közepes zöldpaprika
3 kisebb paradicsom
1/2 szál hegyes erős paprika
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd zúzott fokhagyma
1 púpozott tk őrölt pirospaprika
1 mk őrölt kömény


Körethez:
15 dkg rizs
kevés mangalicazsír
őrölt fekete bors


elkészítés:

  1. A csirkemellekről levágjuk az alsó, hosszúkás húsdarabokat és félretesszük.
  2. A melleket bemetsszük, széthajtjuk, háztartási fólia alatt enyhén kiklopfoljuk és a félretett húsdarabokkal együtt mindkét oldalukon sózzuk-borsozzuk, majd lisztbe forgatjuk.
  3. Egy nagyobb serpenyőben zsírt forrósítunk és hirtelen kisütjük a hússzeleteket. Félretesszük.
  4. A lecsóhoz a kolbászt felkarikázzuk, a karikákat félbevágjuk, egy pici zsíron megfuttatjuk, hogy kiengedje a felesleges zsiradékot. A kolbászt kiszedjük a zsírból és félretesszük.
  5. A paprikákat megmossuk, csumájukat eltávolítjuk és felkarikázzuk.
  6. A paradicsomokat pár másodpercre forrásban lévő vízbe dobjuk, hogy könnyen meg tudjuk hámozni, majd feldaraboljuk.
  7. A hagymát felaprítjuk, a piros zsíron megdinszteljük, majd a tűzről lehúzva beletesszük a fokhagymát, majd hozzákeverjük a pirospaprikát és a köményt.
  8. Rátesszük az előkészített zöldségeket, megsózzuk, összeforgatjuk és kis lángon, fedő alatt párolni kezdjük. Néha megkeverjük.
  9. Ha a paprika már majdnem teljesen puha, levesszük róla a fedőt, hozzákeverjük a kolbászt és néha-néha megkeverve hagyjuk, hogy elfője a levét.
  10. Az elősütött hússzeleteket hőálló edénybe tesszük, reszelt sajttal megszórjuk és rákanalazzuk a lecsót. Előmelegített sütőben készre sütjük.
  11. A körethez a rizst a zsíron kicsit megfuttatjuk, sózzuk, majd felöntjük annyi forrásban lévő vízzel, ami a rizs mennyiségének kétszerese. Fedő alatt, kis lángon, keverés nélkül puhára főzzük. Ha nem főtte el a levét, leszűrjük.
  12. A rizst pici zsíron megfuttatjuk, borssal ízesítjük és a lecsós hús mellé kínáljuk.

sütési hőfok: 180ºC
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 15 perc








Az ismert receptmegosztó oldal felkért, hogy szerepeljek a "Gasztroblogger" rovatukban. Ezzel az étellel neveztem be, némi változtatással és újabb fotókkal. Ti is megnézhetitek ide kattintva.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése