2012. július 30.

Hamis pásztorpite





A pásztorpite vagy pásztor pite eredetileg brit étel, a ködös Albionban shepherd's pie-nak hívják, és cserépedényben készítik. Alulra teszik a darált húst, felülre pedig krumplipüré kerül. Sütőben, lassan sütik, hogy a felső réteg alatt lévők meg tudjanak párolódni.
Amikor első alkalommal pásztorpitét készítettem, nem volt előttem a receptje, és a későbbi próbálkozás során csak néhány hozzávalóra emlékeztem. Utólag megnéztem, hogyan készül, és kiderült, hogy én teljesen másként csináltam.
Mivel nagyon ízlett nekünk az általam kitalált pásztorpite-módozat, ezért szerettem volna újra elkészíteni. Sajnos most meg a saját korábbi verziómra nem emlékeztem teljesen, így ez lett az eredmény. Talán nem az igazi pásztorpite, de így is nagyon finom.




Hozzávalók 4 személyre:

Húsraguhoz:
50 dkg darált sertéslapocka
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 kis fej lila hagyma
6 gerezd zúzott fokhagyma
1 ek. őrölt pirospaprika
1 tk. őrölt kömény

őrölt fekete bors
2 ek. mangalicazsír
1 púpozott ek. 20%-os tejföl

Rétegekhez:
1 cs. (125 g) előfőzött rizs
1 tk. só
20 dkg zöldborsó
1 tk. mangalicazsír
őrölt fekete bors
1 doboz csemegekukorica
3 kis krumpli
2 ek. 20%-os tejföl
1 tojássárgája

őrölt fekete bors
10 dkg házi készítésű füstölt sajt vagy trappista sajt
kevés vaj vagy zsír a tál kikenéséhez

elkészítés:

  1. A hagymákat apróra vágjuk vagy lereszeljük, a zsíron megdinszteljük, majd a tűzről lehúzva hozzákeverjük a fűszerpaprikát, a fokhagymát. Rátesszük a húst, megborsozzuk, őrölt köménnyel fűszerezzük, készre sütjük, majd belekeverjük a tejfölt.
  2. A rizst sós vízben megfőzzük, lecsöpögtetjük. A borsót a zsíron megdinszteljük, közben borssal ízesítjük.
  3. A krumplit héjában megfőzzük, majd meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk, és a hús sütéséből visszamaradt zsíron kissé megpirítjuk. (A zsírt közben pótoljuk, ha szükséges.)
  4. A sütőtálat kivajazzuk, az alján eloszlatjuk a rizst, rá a borsót, a kukoricát, majd ráhalmozzuk a húst, és egyenletesen elosztjuk rajta a krumplit.
  5. A tojássárgájával elkevert tejfölt megsózzuk, megborsozzuk, rálocsoljuk a krumplira, és forró sütőben pirulásig sütjük.
  6. A sütőből kivéve megszórjuk reszelt sajttal, és addig sütjük, hogy a  sajt ráolvadjon. (A füstölt sajt nem olvad annyira, inkább szárad, ezért figyeljünk oda rá.) 10 percig hűlni hagyjuk, majd tálaljuk az ételt.
sütési hőfok: 190°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 20 perc






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése