2014. szeptember 15., hétfő

Kardamomos nektarin krémleves






Anya az utóbbi időben többször is főzött őszibarack-krémlevest, és bár úgy általában nem rajongok a gyümölcslevesekért, mostanában mégis egyre szívesebben megeszem, főleg, ha barackból vagy valamilyen bogyós gyümölcsből készült.
Mivel a legutóbbi tortám díszítéséhez vettem két nagy nektarint – persze ezek is ízetlenek voltak –, ezért boldogan használtam fel őket ehhez a leveshez. Abból a 2 barackból persze nem lehetett volna nagy adagot főzni, mégis éppen elég lett 3-4 személyre.









Hozzávalók 3-4 személyre:

Leveshez:
35 dkg őszibarack vagy nektarin
8 dkg cukor (vagy ízlés szerint)
1 dl félédes fehérbor
½ citrom leve
őrölt fahéj

4-5 szegfűszeg vagy őrölt szegfűszeg
3 kardamommag porrá törve
½ cs. vaníliás pudingpor (főzős)
1 dl tejszín
6 dl víz

Tálaláshoz:
1,5 dl tejszín
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
1 cs. habfixáló (elmaradhat)
1 ek pirított mandula

elkészítés:

  1. A barackot alaposan megmossuk, magját eltávolítjuk, a gyümölcshúst felkockázzuk - egy keveset félreteszünk a tálaláshoz - és lábosba tesszük. (Én rajta hagytam a héját, mert nektarinból főztem, de akit zavar, az meghámozhatja a gyümölcsöt.)
  2. Hozzáadjuk a bort, a citromlevet, a vizet, a cukrot, a mozsárban megtört kardamomot a többi fűszerrel együtt, és forrástól számítva 5 percig főzzük.
  3. Az egészet botmixerrel vagy turmixgépben pürésítjük (ha egész szegfűszeget használtunk, azt előtte kivesszük belőle), majd a tűzre visszatéve besűrítjük a tejszínben előzőleg simára kevert pudingporral. Behűtjük.
  4. A mandulát száraz serpenyőben, kis lángon megpirítjuk. A tejszínt félig felverjük, majd a habfixálóval és a cukorral együtt kemény habbá verjük.
  5. A hideg levest tányérokba szedjük és elosztjuk bennük a félretett barackot
  6. A tejszínhabból két evőkanál segítségével habgaluskákat formázunk, a kitálalt levesbe szedjük és megszórjuk a mandulával.





















2 megjegyzés:

  1. Finom leves! Még ha ilyen esős is az idő, én szívesen elkanalaznám! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Engem sem zavar a rossz idő, nekem is bármikor lecsúszik. Gyere, együnk együtt! ;)

      Törlés