2014. szeptember 13., szombat

Mandulás csók






Iszonyúan vágytam valami édességre, mert már kb. 2 hete nem sütöttem semmit, és a fagyi nem elégítette ki a tartalmasabb édesség után sóvárgó rágóizmaimat, ráadásul az is rég elfogyott már. Eszembe jutott, hogy elég régen készítettem aprósütit, ezért elővettem azt a könyvet, amiből korábban is választottam már kekszeket. Most ezt a nagyon egyszerűt néztem ki. Egy kicsit változtattam a hozzávalókon - aroma helyett inkább likőrt, illetve esszenciát használtam –, valamint direkt vettem foszfátmentes sütőport is, mert az ilyen típusú kekszekből különben mindig kiérzem a sütőpor ízét. Bevallom, fotózás után olvasztottam még egy kis étcsokit, és megmártóztattam benne a sütiket, úgyhogy egész nyugodtan így tehet más is, aki megsüti, mert nem rontja el. :D









Hozzávalók kb. 28 darabhoz:

10 dkg vaj
25 dkg kristálycukor (eredetileg ebből 5 dkg barna cukor)
1 ek vanília esszencia (vagy 1 tk vanília aroma)
1 ek Amaretto likőr (vagy 1 tk mandulaaroma)
1 tk szódabikarbóna

1 tk sütőpor (nálam foszfátmentes)
1 csapott tk só
10 dkg őrölt mandula
2 tojás
30 dkg finomliszt
6 dkg tejcsokoládé vagy csokicsepp (lehet ét- vagy fehér csoki is)

elkészítés:

  1. A vajat felolvasztjuk, kicsit hűlni hagyjuk, majd keverőtálba tesszük a cukorral, a vanília esszenciával és a likőrrel, és alaposan összekeverjük.
  2. Hozzáadjuk a szódabikarbónát és a sütőport, ezzel is elkeverjük, majd az őrölt mandulával is összedolgozzuk.
  3. A tojásokat villával felverjük, és elkeverjük a mandulás masszával.
  4. A csokit felaprítjuk, a fenti keverékhez forgatjuk, majd a lisztet is hozzáadva sima tésztává keverjük. Hűtőben pár percig állni hagyjuk.
  5. 2 tepsit kibélelünk sütőpapírral. A tésztamasszából diónyi golyókat formázunk, egymástól 7-8 cm távolságra a tepsikre sorakoztatjuk, olajozott falapáttal kissé rájuk nyomunk, hogy korong formájuk legyen, és előmelegíttet sütőben addig sütjük, amíg a sütik szélei elkezdenek pirulni.
  6. A sütőből kivéve a tepsiben hagyjuk 1-2 percig, majd rácsra szedjük és hagyjuk teljesen kihűlni.

sütési hőfok: 175°C
sütési mód: hőlégkeveréses
sütési idő: kb. 10 perc











Forrás: Süti Éden receptkönyve



4 megjegyzés:

  1. Ezekből a csókokból én is be tudnék puszilni párat! :D ...ööö... és kérhetek szépen a csokiba mártottból is? *.* ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D CSÓKiba mártva, becsomagolva, kezem az indítógombon..... Vigyázz, kész, rajt! ;)

      Törlés
  2. Én is kekszet sütöttem, néha tényleg jól esik... Pont van ilyen dobozkám... :o) De még nem fotóztam vele...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye?! Nem mindig kívánja az ember a habos sütiket.
      De jó, akkor doboztesók vagyunk! :D Próbáld ki te is fotózáshoz, jó móka. :)

      Törlés