2014. január 23., csütörtök

Duplán gesztenyés muffin csokidarabokkal







Egyszer már sütöttem gesztenyés muffint, de egyáltalán nem ízlett, pedig imádom a vele készült édességeket. Karácsonykor elmaradt a gesztenyekrémes torta – elég volt nekünk a diós is –, ezért az ünnepek utánra maradt, mondván, azért az mégse lehet, hogy ne együnk. Ezúttal mégse tortát, hanem valami mást szerettem volna. Eszembe jutott, hogy újra megpróbálkozhatnék a gesztenyés muffinnal, de ezúttal olyat kellene készítenem, aminek a tésztájában is van gesztenye, de közben krémes is. Így hoztam össze ezt a rengeteg gesztenyével készült sütit. Egy darab bőven elég belőle, pedig nem túl édes, mégis igen kiadós. A tésztája a tejfölnek köszönhetően finom puha.
A tészta 16 muffinhoz is elég, ha a sütőforma mélyedéseit csak ¾-ig töltjük meg, de én magas kalapokat akartam, ezért csurig töltöttem a masszával. Picit megijedtem, hogy helyenként kicsit repedezettek lettek, de aztán pont ettől lett olyan jópofán rusztikus, ami szerintem még illik is a gesztenyéhez. Biztosan feltűnik, milyen sok gesztenyét használtam fel hozzá, de a töltés éppen így lett olyan, amilyet eredetileg szerettem volna. Aki kevesebb krémmel is megelégszik, az felére csökkentheti a tölteléket.
A habzsák+csillagcsővel készült mintázást még tanulni kell, de mentségemre szóljon, hogy még csak most tanulom a fortélyát. Ehhez a muffinhoz szerencsére jól megy a „darabosabb” vonalvezetés. :D





Hozzávalók 12 darabhoz:

Tésztához:
25 dkg finomliszt
1 cs. sütőpor
1 tojás
0,8 dl napraforgóolaj
10 dkg cukor
1,5 dl tej
1,5 dl tejföl
25 dkg cukrozott gesztenyemassza
10 dkg étcsokoládé

Krémhez:
50 dkg cukrozott gesztenyemassza
12 dkg puha vaj
2-3 ek Portorico rum
1 ek porcukor (elhagyható)
2 dl tejszínhab
porcukor a szóráshoz

elkészítés:

  1. A lisztet elvegyítjük a sütőporral. A gesztenyemasszát villával összetörjük. A csokit felaprítjuk. A muffintepsit alaposan kivajazzuk-kilisztezzük.
  2. A tojást habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tejfölt, a tejet, az olajat és a reszelt csokit, majd alaposan elkeverjük benne a gesztenyemasszát is.
  3. Beleszitáljuk a sütőporos lisztet, jól összedolgozzuk, majd szépen elosztva belekanalazzuk a muffintepsi mélyedéseibe.
  4. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük, majd a muffinokat pár perc után kivesszük a tepsiből és rácson hagyjuk kihűlni.
  5. A krémhez a gesztenyemasszát áttörjük, alaposan elkeverjük a vajjal és a likőrrel, és ha túl keménynek találjuk, adhatunk hozzá felvert tejszínhabot. (Ha a krém nem elég édes, tehetünk bele ízlés szerint porcukrot.)
  6. A krémet habzsákba töltjük. A muffinok kalapját levágjuk.
  7. A muffinokon elosztjuk a krémet, ferdén rájuk ültetjük a sütemények levágott kalapjait és meghintjük porcukorral

sütési hőfok: 175°C
sütési mód: hőlégkeveréses
sütési idő: kb. 20 perc












8 megjegyzés:

  1. Ez aztán a gesztenyebomba! :D Nagyon kis szépek lettek, úgyhogy biztos legalább annyira finomak is! Kérek szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, tobzódtam a gesztenyében. Elég durván sok van benne. :D Örülök, hogy tetszik. A krém külalakja már más kérdés, tényleg kell még gyakorolni a habzsákos témát.

      Törlés
    2. Na ne tessék itt szerénykedni... Igazán szépek lettek! Némelyik cukrászdában nem tudnak ilyen guszta sütit készíteni. :)

      Törlés
    3. De cuki vagy, köszi! Most itt somolygok szerényen. :)

      Törlés
  2. Csupa gesztenyés, csakis finom lehet! És nagyon guszták lettek. :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű! Ínycsiklandozó! Hmmmm....

    VálaszTörlés