2013. november 29., péntek

Egyszerű kukoricás kenyér








Nagyon régóta terveztem, hogy kukoricás kenyeret sütök, és eddig csak egyszer készült a konyhámban hasonló, de az kukoricadarával. Nem nagy a különbség, de mégis kíváncsi voltam, hogy milyen lenne a kenyér a kukorica lisztjéből. Azt tudtam, hogy csak kis arányban szabad beletennem, nehogy túlságosan „törékeny” és morzsálódós legyen. A héja finom ropogós lett, belül pedig ruganyos. Kivételesen elég magas hőfokon sütöttem, ami nálam nem jellemző, csak a pizza esetében. Mindenképp nylonzacskóban kell tárolni, mert hamar kiszárad.
A fotózást pedig az idei első havazáskor ejtettem meg – vicces volt, hogy mit össze nem bénáztam a fényekkel. :D







Hozzávalók 1 formakenyérhez (1,2 l-es sütőformához): 

35 dkg finomliszt
2 dkg friss élesztő
1 mk cukor
15 dkg kukoricaliszt
3,75 dl langyos víz
1 csapott ek só
1 ek kukoricaolaj + a forma kikenéséhez

elkészítés:


  1. 20 dkg finomlisztet tálba szórunk, közepébe öklünkkel mélyedést nyomunk, belemorzsoljuk az élesztőt, rászórjuk a cukrot, felöntjük 75 ml langyos vízzel, simára keverjük egy kis liszttel, majd letakarva, langyos sütőbe tesszük, amíg felfut.
  2. Közben a maradék finomlisztet elkeverjük a kukoricaliszttel és a sóval.
  3. A lisztkeveréket az előtésztához adjuk és az olajjal, valamint a többi vízzel együtt gyors mozdulatokkal lágy tésztává dagasztjuk.
  4. Letakarva, meleg helyen 1 órán át kelesztjük, majd lisztezett felületre borítjuk és pár perc alatt megdagasztjuk. Ezután henger alakúra formázzuk.
  5. Egy kenyérsütő formát vékonyan kiolajozunk, belefektetjük a kenyértésztát és további 30 percig kelesztjük.
  6. Tetejét ecset segítségével megkenjük vízzel, megszórjuk liszttel és előmelegített sütőben készre sütjük. A formából kivéve, rácson hagyjuk kihűlni.

sütési hőfok: 225°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 35 perc














4 megjegyzés:

  1. Csodaszép színe lett! :) Én is épp tegnap szemeztem a kukoricaliszttel. :D Látszik a kenyereden, hogy csak úgy eteti magát! ...már érzem is az illatát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, köszönöm! Szerintem nem is olyan könnyű dolog finom kukoricás kenyeret sütni, mert teljesen másként viselkedik a lisztje, mint pl. a sima kenyérliszt. De jó arányokból finom kenyeret lehet kihozni, az biztos. Hogy ne csak szagolgasd, küldök belőle pár szeletet. ;)

      Törlés