2013. augusztus 15., csütörtök

Citromos-mascarponés tortácskák



A minap végre elkészítettem a régóta vágyott citromkrémet, és mivel hetek óta sütire vágytam, ehhez az édességhez fel is használtam. A kis torták alapja csak azért lett fehér piskóta, mert a lemon curd készítésekor kimaradt egy kis tojásfehérje. Természetesen hagyományos piskótával is ugyanilyen finom, de nem árt néha efféle mentőakciókhoz folyamodni, hogy semmi se vesszen kárba.
Azt már korábban elhatároztam, hogy a cuki kis piteformáimat piskóta sütésére is fel fogom majd használni, mert hullámos szélű sütit akartam, és a mérete is olyan jópofa. Persze 18 cm-es tortaformában vagy 2 darab 12 cm-es kapcsosban is megsüthetjük, mert olyat is lehet ám kapni abban a bizonyos bevásárlóközpontban.









Hozzávalók 2 darab 12 cm-es tortához: 

Piskótához: 
3 tojás fehérje
6 dkg liszt
6 dkg porcukor
1 mk sütőpor
csipet só
1 tk víz (ha szükséges) 

Krémhez: 
1 ek citromkrém 
10 dkg házi mascarpone 
1 dl tejszín
1,5 dkg porcukor (vagy ízlés szerint, attól függően, milyen édes eredetileg a lemon curdünk)
1 tk vanília esszencia
1 ek instant zselatin fix 

Díszítéshez: 
2 ek mandulaforgács
1 tk porcukor
½ mk kakaópor

elkészítés:


  1. A liszthez vegyítjük a sütőport. A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verjük.
  2. A cukrot a sütőporos liszttel felváltva, óvatosan a fehérjehabba keverjük.
  3. A formák alját belül kivajazzuk, kilisztezzük és a tésztamasszát elosztjuk bennük. Előmelegített sütöben készre sütjük (tűpróba!). Kicsit hűlni hagyjuk, majd kivesszük a formából és rácson hagyjuk teljesen kihűlni.
  4. A krémhez a mascarponét elkeverjük a citromkrémmel, a cukorral, a habbá vert tejszínnel és a zselé fixszel, és kicsit hagyjuk, hogy megkössön.
  5. Közben száraz serpenyőben megpirítjuk a mandulaforgácsot és összekeverjük a porcukrot a kakaóporral.
  6. Ha a krém már masszívabb, megkenjük vele a tortalapokat és díszítésként megszórjuk a mandulával és a kakaós porcukorral.


sütési hőfok: 160°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 15 perc










8 megjegyzés:

  1. hűűűű, nem találok szavakat!! :)

    itthon meg sütimentességet ígértem... :(

    VálaszTörlés
  2. Eszter nagyon aranyos vagy, köszi! Kicsit zavarban is vagyok, hiszen ez egy végtelenül egyszerű süti, de az is igaz, hogy sokszor ezek a legfinomabbak. :) Szerintem nem estek nagyon bűnbe, ha elkészíted, legfeljebb tolódik a sütimentes nap. :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyes minitortákat készítettél! Biztos finom lett a citromos-mascarponés krémmel. Hmmmm... :D Ja és persze szépek is, mint mindig!

    VálaszTörlés
  4. Aranyos vagy, köszönöm! :) Az külön jó, hogy tök egyszerű az elkészítése, nem kell bíbelődni, csak gyorsan összedobja az ember lánya, és már be is lehet puszilni.

    VálaszTörlés
  5. Ne legyél zavarban, az egyszerű sütik a legfinomabbak!!! Egy finom tészta, egy kis könnyű krém vagy gyümölcs - vagy mindkettő:)
    Tegnap nálam is elkészült a citromkrém. Valami hihetetlenül finom! Ágival meghoztátok a kedvem ;)

    VálaszTörlés
  6. Oké, értettem! :D ;) De jó, most vigyorgok, hogy a mi "unszolásunkra" te is megcsináltad a lemon curdöt. Ugye, milyen jó találmány?!

    VálaszTörlés
  7. húúú, hát nagyon jó találmány! igyekeztem kicsit más receptet keresni, hogy megoszthassuk a tapasztalatainkat :) (már ha így online lehetséges az árnyalatokat kibeszélni)

    VálaszTörlés
  8. Én is a bőség zavarában szenvedtem, hogy akkor most csak tojásfehérjéből készítsem, vagy egész tojásokból vagy vegyesen, ill. tegyek-e bele keményítőt vagy kukoricalisztet. Végül erre a receptre szavaztam, de kiváncsi vagyok pl. a Fekete-Szép Ági-féle lemon curdre is. Szerintem nem lehet túl nagy különbség köztük, legalábbis ízre biztos nem, max. állagra.

    VálaszTörlés