2012. augusztus 2.

Sonkás csirkekrokett







Idő hiányában több napon át elkerültem a konyhát, de aztán végre kipróbálhattam ezt a receptet. Egy ideje már szemeztem vele. Valamelyik újságban találtam, de már nem emlékszem, melyikben.
A besamelmártás nálam már akkor besűrűsödött, amikor még csak apránként kevergettem hozzá a tejet, és nem az előírt 2 dl-t, hanem legalább 4-et használtam. Gondolom, púpozottabb kanállal sikerült adagolnom a lisztet.
Aztán évekkel később újra elkészíttetem ezt az ételt, és akkor már jobban odafigyeltem az arányokra – ezúttal valóban elég lett a 2 dl tej. Viszont most más miatt nem tetszett az eredmény. Sütés közben ui. szétnyíltak a krokettek. Felrémlett bennem, hogy első alkalommal is így jártam, úgyhogy ki kellett találnom valamit, hogy ezt a problémát orvosoljam. Ezért harmadik nekifutásra tojást is kevertem a masszához, ill. eleve több húst tettem bele. Bár így is hajlamosak kicsit szétnyílni a krokettek, de határozottan jót tett a masszának a hozzáadott tojás. Nekem ezekkel a változtatásokkal ízlik a legjobban. :)






Hozzávalók 20-22 darabhoz:

35 dkg csirkemell- vagy combfilé (lehet pulykahúsból is)
1 kis fej vöröshagyma
½ szál hegyes erős paprika
4 gerezd zúzott fokhagyma
1,5 ek. grillfűszer
őrölt fekete bors
1 ek. mangalica- vagy kókuszzsír
8 dkg csirke- vagy pulykamellsonka
1 ek. finomra vágott petrezselyem
4 ek. olíva- vagy kókuszolaj
4 ek. finomliszt
2 dl tej
½ mk. őrölt szerecsendió

2 tojás
zsemlemorzsa
kókuszolaj a sütéshez

elkészítés:

  1. A csirkehúst kockára vágjuk, borsozzuk, beszórjuk grillfűszerrel, jól összeforgatjuk, és kicsit állni hagyjuk.
  2. Az erős paprikát felaprítjuk, és az aprított vörös- és fokhagymával együtt a zsíron megdinszteljük. Hozzáforgatjuk a húst, és készre sütjük.
  3. A sült húst késes aprítóban vagy húsdarálóval ledaráljuk, és hozzákeverjük az apróra vágott sonkát és az aprított petrezselymet.
  4. A lisztet elkeverjük a felhevített olívaolajjal, és a tűzről levéve, apránként csomómentesre dolgozzuk a tejjel. Lassú tűzön sűrű besamelmártássá főzzük, és szerecsendióval ízesítjük. Langyosra hűtjük.
  5. A mártást alaposan összekeverjük a sonkás hússal és a felvert tojással, majd hűtőbe tesszük 1-2 órára.
  6. A húspépből nedves kézzel diónyi golyókat, majd kroketteket formázunk, és felvert tojásba, valamint zsemlemorzsába forgatjuk. Kisebb tepsibe sorakoztatjuk, befedjük folpackkal, és 1 órára hűtőbe tesszük.
  7. A kroketteket bő, forró olajban, közepes lángon kisütjük. Papírtörlőre szedjük, és tetszés szerinti körettel tálaljuk.
Tipp:
A húspépből krokett helyett pogácsákat is formázhatunk, és apró kockákra vágott, párolt sárgarépával vagy kisebb szemű főtt kukoricával is dúsíthatjuk.
Ha csak magában esszük, fokhagymás vagy mustáros tejfölt kínálhatunk hozzá mártogatónak, de köretnek sült krumplit, rizst, vegyes zöldségköretet vagy friss salátát is adhatunk mellé.


















2 megjegyzés:

  1. Hű, de megéheztem! :D Irtó guszták ezek a krokettek, elfogadnék belőlük párat ebédre! :) Milyen jó, hogy visszatérnek ezek a régebbi receptek! No megyek legeltetem még a szemem, aztán nyitom az ablakot. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy te is kedveled a régi recik újbóli felbukkanását. :) De tényleg jó, hogy elszedtem, mert a korábbi recept alapján valami bibi volt vele. Így most jó lett. :) Küldök is belőle, hogy le tudd tesztelni. ;)

      Törlés