2012. augusztus 7., kedd

Sajtos-virslis muffin







Megint frankfurti virsli. A minap vettem észre, hogy még mindig nem fogytam ki belőle, ezért meg akartam szabadulni a maradék 1 pártól, még mielőtt Szalmon Ella meglátogatna bennünket. Mivel 100 évvel ezelőtt egyszer készítettem sós muffint, úgy éreztem, itt az ideje megismételni a dolgot. A konyhaszekrényben ott lapult a régi recept, amit ezúttal kissé átalakítottam. A kész muffin ízre számomra tökéletes lett. Anya spéci sütőjében sütöttem, így ő is kapott 3 muffint sütőbérleti díj gyanánt. Jól illett a saját készítésű maradék pizzakrémhez is.
Ezt a muffint úgy is elkészíthetjük, hogy a hagymás virslit és a sajtot nem forgatjuk bele a tésztamasszába, hanem rétegezzük: 1 ek massza, 1 sor töltelék és megint 1 sor tésztamassza. Én mindkét módszerrel kipróbáltam, és nekem ezzel az utóbbival valamiért jobban ízlett. A fotón azonban a beleforgatásos módozattal készült muffin látható. :)







Hozzávalók 12 darabhoz: 

1 pár frankfurti virsli
1 kis fej vöröshagyma
1 kis fej lila hagyma
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
10 dkg trappista/eidami sajt
2 tojás
2 dl tej
2 jó ek 20%-os tejföl
10 dkg vaj
2 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk őrölt rozmaring 

őrölt fekete bors
kevés mangalicazsír
vaj a forma kikenéséhez
köménymag a szóráshoz

elkészítés:

  1. A virsliket hosszában negyedeljük és felkockázzuk.
  2. A hagymákat megtisztítjuk, felaprítjuk és kevés zsíron a virslivel együtt megpirítjuk. Hűlni hagyjuk.
  3. A lisztet a sütőporral és a reszelt sajttal elkeverjük, ízlés szerint sózzuk-borsozzuk, rozmaringgal bolondítjuk.
  4. A tojásokat felverjük, hozzáöntjük a tejföllel elkevert tejet, majd hozzáadjuk a lisztes keveréket.
  5. A vajat megolvasztjuk és a hagymás virslivel együtt a tésztamasszához forgatjuk.
  6. A muffinsütő mélyedéseit kikenjük vajjal és belekanalazzuk a tésztamasszát.
  7. A nyers muffinok tetejét köménymaggal díszítjük és előmelegített sütőben megsütjük.
  8. A kész finomságot még langyosan, fokhagymás tejföllel kínáljuk, de főzelékekhez is adhatjuk.

sütési hőfok: 180°C
sütési mód: hőlégkeveréses
sütési idő: kb. 25 perc















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése