2012. augusztus 7., kedd

Sajtos-rántott húsos muffin






Már megint Fahéj! Hiába no, szeretem az ételeit, meg őt magát is nagyon kedvelem. Most is tőle "nyúltam le" a receptet. Annyiban más az enyém, hogy mivel muszáj volt megenni a maradék rántott husit, így azt használtam fel hozzá. A sós muffin mindig jól jön, ha a maradékok eltávolításáról van szó, de már nincs annyi hozzávalónk, hogy abból önmagában is jól lakjunk.
Ez a muffin hús helyett is adható főzelékek mellé. Ezt Fahéj mondta, én meg elhittem neki.


Hozzávalók 12 darabhoz:

25 dkg liszt
1 cs. sütőpor 
15 dkg maradék rántott hús
10 dkg reszelt sajt
2 tojás
2,5 dl tej
15 dkg főtt krumpli
őrölt fekete bors
1 leveskocka
0,6 dl napraforgóolaj

elkészítés:
  1. A muffintepsit jól kizsírozzuk és mélyhűtőbe tesszük. A krumplit megpucoljuk és sós vízben puhára főzzük.
  2. Egy tálban a lisztet elkeverjük a sütőporral, a reszelt sajttal és a késes mixerben felaprított rántott hússal.
  3. Egy másik tálban villával összetörjük a krumplit, hozzáöntjük a felvert tojásokat és az olajat.
  4. A tejből kb. 0,5 decit megmelegítünk és feloldjuk benne a leveskockát. Ezt és a maradék tejet is a krumplihoz adjuk, sózzuk-borsozzuk és jól összedolgozzuk.
  5. A két tál tartalmát összeöntjük és gyorsan összekeverjük. 
  6. A masszát a muffinformákba töltjük és előmelegített sütőben pirosra sütjük. 
  7. Önmagában tejföllel is fogyaszthatjuk.
sütési hőfok: 160°C
sütési mód: hőlégkeveréses
sütési idő: 30 perc







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése