2012. augusztus 3.

Kukoricás kiflipuffanccsal töltött rántott csirkemell





Kiflipuffancs??? Az meg mi a matyi? Újfajta töltelék, kérem szépen, „én-féle” belevaló, csupa itthon talált maradékból.
Szeretek húsokat töltögetni, mert mindig másféle étel kerekedik belőle. Töltött ez, töltött az. Ha így folytatom a Nutellázást, én magam meg töltött galamb leszek. :D Na de vissza ehhez az ételhez!
A hűtőben várakozó, másfél napja kiolvasztott csirkemellet meg kellet már tölteni valamivel. No de mivel? Virsli? Na azt már nem, elég volt a virslis kajákból! Szétnéztem itt is, ott is, és megláttam kedvencünket, a kiflit. Persze „a la natúre” mégsem tölthetem meg kiflivel, de főtt tojással sem keverhetem össze a kiflit, mert az én Kedvesem ki nem állhatja. Akkor csak valami tócsniféleség jöhet számításba. A gondolatot tett követte, és már kész is volt a töltelék. Svájcból kaptam valami húsfűszert; fogalmam sincs, mi van benne, mert címke nélküli üvegben érkezett. Ezért mindenkire rábízom, hogy milyen fűszerkeverékkel dolgozik.
Mivel a húsban lévő kiflipuffancs felér egy körettel, ezért inkább bármilyen friss salátát ajánlok hozzá. Én egy nagy adag csalamádét csipegettem mellé, így nem volt annyira hizlaló.

Hozzávalók 4 személyre:

2 egész csirkemellfilé
húsfűszer tetszés szerint
finomliszt
1 tojás
kevés tej
zsemlemorzsa

Kiflipuffancshoz:
1 db teljes kiőrlésű magvas kifli
kevés tej
1 tojás
őrölt színes bors
2 ek. liszt
4 ek. konzerv kukorica
napraforgóolaj

elkészítés:

  1. Az egész csirkemelleket félbevágjuk, az egyik oldaluknál majdnem teljesen bemetsszük, majd óvatosan szétnyitjuk.
  2. Az így kapott 4 hússzeletet kiklopfoljuk, beszórjuk húsfűszerrel, és kicsit állni hagyjuk.
  3. A kiflit apróra tépkedjük, kevés tejjel leöntjük, és villával összetörjük. Ha szükséges, a fölösleges tejet kinyomkodjuk belőle.
  4. Az áztatott kiflit összekeverjük a tojással és a színes borssal, majd hozzáadjuk a lisztet beledolgozzuk a kukoricát.
  5. A masszából evőkanál segítségével galuskákat szaggatunk a nem túl forró olajba, és mindkét oldalukon pirosra sütjük. Hűlni hagyjuk.
  6. 1-1 db kiflipuffancsot a hússzeletek közepére teszünk és ráhajtjuk a hús széleit. Ha szükséges, hústűvel vagy fogvájóval összetűzzük.
  7. A töltött húsokat lisztbe, tejjel hígított, felvert tojásba, majd zsemlemorzsába forgatjuk és forró bő, forró olajban kirántjuk. Tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése