2012. augusztus 3.

Mustáros burgonyával töltött csirkemell baconben





Megint nem saját ötlet alapján főztem, hanem egy receptes újságból. Mindenkinek csak ajánlani tudom a dijoni mustárral ízesített krumplis tölteléket, mert nagyon kellemes ízű. Még sosem sütöttem serpenyőben alufóliás húst, és nem hittem el, hogy valóban átsül, sőt meg is pirul, ezért egy idő után kibontogattam a kis hengereket, és megbizonyosodtam róla, hogy valóban elkészíthető így is. Grillrácson is megsüthető.
Olajon futtatott fűszeres-fokhagymás párolt répát kínáltam mellé köretnek, de bármivel jó, ami nem krumpli, mert az már eleve benne van.




Hozzávalók 3 személyre:

1 egész csirkemell
35 dkg burgonya
10-12 szelet bacon
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 csokor petrezselyem
1 ek. Dijoni mustár (magos is lehet)
1 tojássárgája

1 mk. őrölt fekete bors
napraforgóolaj

elkészítés:

  1. A krumplit megmossuk, héjában megfőzzük, meghámozzuk, és villával összetörjük. Sózzuk, borsozzuk, majd hűlni hagyjuk.
  2. A hagymát felaprítjuk, kevés olajon megpirítjuk, majd a finomra vágott petrezselyemmel, a mustárral és a tojássárgával együtt a krumplihoz keverjük.
  3. A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk, mindkét oldalukon enyhén sózzuk, majd egymás után betöltjük a krumplis masszával (a szakadtabb vagy kisebb szeleteket - egymással kicsit fedésében - egymás mellé tesszük, mintha egy szelet lenne), és feltekerjük.
  4. A hústekercseket (nekem 5 db lett) körbetekerjük a baconnel, majd alufóliába csomagoljuk. A húshengereket a serpenyőben felhevített olajon minden oldalukon megsütjük, majd kicsit hűlni hagyjuk.
  5. Lehámozzuk róluk az alufóliát, és egészben vagy karikákra szeletelve tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése