2012. augusztus 2.

Paradicsomos-mézes pulykamell szalagok







„Ez ennyire finom?!” – kiáltottam föl magamban, amikor az első falatot a számba vettem. Nem vagyok paradicsomos ízvilág-rajongó, de vannak olyan ételek, amik a fogamhoz valók akkor is, ha ez a zöldség töményen jelen van bennük. Ez a hús pedig kifejezetten ezek közül való. Hála a Kifőztük magazinnak most már ez is alap kaja nálunk! Annál is inkább, mert pikk-pakk megvan vele az ember, és a gyorsan elkészíthető ételek nálam is előnyt élveznek. :)
Csirkemellből is elkészítettem már – naná, abból mindent! –, de valahogy pulykából ízletesebb, pedig amúgy ez a húsfajta nem a kedvencem.






Hozzávalók 2 személyre:

kb. 40 dkg pulykamellfilé
1 nagy fej vöröshagyma
őrölt fekete bors
fokhagymapor vagy -granulátum (elmaradhat)
1 csapott ek. kakukkfű

1-2 ek. méz
1 kis doboz (40 g) sűrített paradicsom
1 púpozott ek. mangalicazsír

elkészítés:

  1. A hagymát félbevágjuk, hajszálvékonyra szeljük, és a felforrósított zsíron megdinszteljük.
  2. Rátesszük a sóval, borssal (fokhagymaporral) ízesített, vékony csíkokra vágott húst, és fehéredésig sütjük.
  3. Rácsorgatjuk a mézet, aranybarnára pirítjuk, majd megszórjuk kakukkfűvel, és alaposan elkeverjük a sűrített paradicsommal. Összesütjük, majd tetszés szerint sült krumplival, rizzsel, kölessel vagy friss salátával tálaljuk.










2 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen típusú ételeket. :) Azt hiszem ez a paradicsomos-mézes hús is nagyon ízlene. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebből mindenképp tripla adagot küldök, hogy mindhármotoknak jusson. ;)

      Törlés