2012. augusztus 7., kedd

Narancsos-marcipános muffin mandulalikőrrel







A likőrök iránti szeretem kamasz koromban véget ért, de amióta sütögetek, újra bekúsztak a tudatomba. Sok receptben ui. mindenféle likőrt írnak, ami nekem sosincs itthon.
Elhatároztam, hogy sütés céljából gyűjteni fogom őket. Így tettem szert mandulalikőrre. Már csak azt kellett kigondolni, mit süssek újsütetű szeszes italom felhasználásával. Mivel nem volt sok időm bonyolultabb tortával pepecselni, a könnyen elkészíthető muffin mellett döntöttem. Citromosat már csináltam, narancsosat még nem, és úgy gondoltam, jó lesz bele a mandulalikőr. A kis maradék marcipánt pedig végre el tudtam használni.







Hozzávalók 12 darabhoz:

17 dkg liszt
13 dkg kókuszreszelék
1 tk sütőpor
1 mk szódabikarbóna
1 narancs reszelt héja
2 tojás
17 dkg cukor
3 ek mandulalikőr
1/2 narancs leve
15 dkg 20%-os tejföl
1 dl tej
5 dkg olvasztott vaj
5 dkg kakaóporral színezett marcipánmassza
vaj a forma kikenéséhez

Díszítéshez:
10 dkg étcsokoládé
pár csepp napraforgóolaj
1,5 dkg pirosra színezett marcipánmassza vagy 12 szem piros francia drazsé

elkészítés:

  1. A lisztet a sütőporral, a kókuszreszelékkel és a szódabikarbónával elvegyítjük, és belereszeljük az alaposan megmosott narancs héját.
  2. A tojásokat szétválasztjuk és a fehérjéből kemény habot verünk.
  3. A sárgáját a cukorral és a langyosra hűlt vajjal kikeverjük, hozzádolgozzuk a tejfölt, a tejet (vagy ezek helyett 1 pohár natúr joghurtot), a narancslevet és a likőrt, majd a lisztes keveréket is, és óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot.
  4. A kakaóporos marcipánt kissé kinyújtjuk, kisebb kockákra vágjuk, a piros marcipánból pedig kis golyócskákat gömbölygetünk.
  5. A kivajazott sütőforma mélyedéseibe 1-1 ek tésztamasszát kanalazunk, belenyomkodunk 4-4 db marcipánkockát és miután befedtük újabb 1-1 ek tésztával, előmelegített sütőbe toljuk.
  6. A megsült muffinokat hűlni hagyjuk és közben gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit, amibe pár csepp napraforgó olajat csepegtetünk, hogy fényes legyen.
  7. Egy kanál segítségével körkörösen elkenjük a csokit a tortácskák tetején (ha mártani akarjuk, akkor több csoki kell) és a csúcsukra biggyesztünk 1-1 marcipángolyócskát.

sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 25 perc












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése