2012. augusztus 3., péntek

Kapros-túrós sonkapárnácska







Egy vízzel teli pohárba téve próbáltam megmenteni a maradék kaprot, és munkából hazafelé jövet ki is találtam, mihez kezdek vele. A kapros-túrós dolgokat nem szeretem, de mivel a múltkori kapros almasalátába beleszerettem, úgy gondoltam, vétek lenne kidobni a megmaradt kaporszálakat. Túróm is volt, és egy keveset ehhez az ételhez használtam fel. A sonkába való becsomagolásnak köszönhetően jól kiszúrtam magammal, megszenvedtem vele rendesen, mire egyben maradtak a kis párnák. Kész rémálom volt ezek után még be is panírozni őket, de kitartóan ügyködtem. Éppen ezért javaslom a téglalap alakú sonkát, mert azt könnyebb felhajtani. A panírozás miatt pedig csak azoknak ajánlom, akiket nem zavar, ha kicsit jobban oda kell figyelni és közben könyékig tojásos-zsemlemorzsásak lesznek. A hústűt nem javaslom, mert ebben az esetben csak kárt tennénk az ételben, de a vastagabb sonkaszelet sem jó, mert azzal nem lehet szépen dolgozni.
Bármilyen körettel készíthetjük. Én borsos-majoránnás rizzsel kínáltam, de magamnak a maradék kapros-almás salit kanalaztam mellé. Hidegen és köret nélkül falatnyi előételnek is jó.

Hozzávalók 2 személyre:

20 dkg (24 szelet) sertés sonka
10 dkg túró
5 dkg reszelt trappista sajt
2 szál kapor
őrölt fekete bors
1 nagy tojás
liszt
zsemlemorzsa
napraforgóolaj

elkészítés:

  1. A túrót a reszelt sajttal, a fűszerekkel és az apróra vágott kaporral alaposan összekeverjük.
  2. Egy szelet sonkára rákupacolunk egy fél teáskanálnyi túrós tölteléket. Kétoldalt, majd alul és felül is felhajtjuk és a kezünkkel kicsit ellapítjuk.
  3. Egy másik sonkaszelet közepére úgy helyezzük rá a sonkapárnácskát, hogy a behajtott szélei alulra kerüljenek, és most ezzel a másik sonkaszelettel ugyanígy beburkoljuk, majd óvatosan megfordítjuk. (Célszerű inkább téglalap alakú sonkával dolgozni, mert különben elég macerás a hajtogatás.)
  4. A kétszeresen beburkolt párnácskákat panírozzuk, forró olajban mindkét oldalukat pirosra sütjük, majd papírtörlőre szedjük, hogy a fölösleges zsiradéktól megszabadítsuk.
  5. Melegen vagy hidegen is tálalhatjuk.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése