2012. augusztus 4.

Hagymás cipócskák





Ki tudja már, hányadik péksütinél tartok?! Nem számolom, annyira belejöttem. A hagymás ízeket szeretjük különösen, kelt tésztában nem különben, ezért ismét egy ilyenre esett a választás. Most nem a jól bevált hagymás kenyeremet sütöttem meg, hanem kerestem valami kicsit másfélét. A Kifőztük magazinban találtam rá erre a receptre, a formáját pedig a magam ízlése szerint alakítottam, mert nem akartam szokványos zsemle alakút sütni. Szerintem illik rá a zabpelyhes szórás, hiszen zabpehelyliszt is van a tésztájában. Később újra megsütöttem ezt a péksütit, és ezúttal a joghurtból lecsöpögött savót használtam víz helyett. Ez a 2. sütés ajándékba készült a Londonból hazaérkező barátnőmnek – egyen végre valami hazait, és akkor sütöttem egy másik adagot is, amit csigakenyérré formáztam, és ez utóbbi a miénk lett. Érdekes játék volt a tésztával. A barátnőm nagyon örült a finom ajándéknak, érdemes volt újra elkészíteni. :)

Hozzávalók 8 darabhoz:

1 fej vöröshagyma
3 ek. növényi olaj
35 dkg kenyérliszt (BL80)
10 dkg zabpehelyliszt
5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1 csapott ek. só
1 mk. őrölt kömény
2,5 dkg friss élesztő
1 dl tej
2 dl víz
1 tk. cukor
kevés tej a kenéshez

elkészítés:

  1. A langyos tejben feloldjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, simára keverjük és letakarva felfuttatjuk.
  2. A hagymát közben felaprítjuk, az olajon megdinszteljük és hűlni hagyjuk.
  3. A lisztekhez keverjük a sót, a köményt, hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt és a langyos vizet.
  4. A tésztát összeállítjuk, majd kis dagasztás után hozzáadjuk a dinsztelt hagymát is és úgy dolgozunk vele tovább.
  5. A tál alját megszórjuk kevés liszttel, beletesszük a tésztát és letakarva duplájára kelesztjük.
  6. Ezután finoman átgyúrjuk, 8 egyenlő részre osztjuk és hosszúkás cipócskákat formázunk belőlük.
  7. Egy tepsire sütőpapírt fektetünk, ráhelyezzük a cipókat, tetejüket hosszában bevágjuk és letakarva kb. 20 percen át újra kelesztjük.
  8. Megkenjük a tetejüket tejjel, megszórjuk zabpehellyel és előmelegített, gőzös sütőben ropogósra sütjük. (Félidőben kivesszük a vízzel teli edényt a sütőből.)
  9. A cipókat rácson hagyjuk kihűlni.
sütési hőfok: 190°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 35 perc
 
 

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése