2012. augusztus 7., kedd

Fűszeres húsokkal göngyölt cukkinis palacsinta






Anyáék pár napra elutaztak pihenni, és szombaton este értek haza. Érthető, hogy nem volt sem ideje, sem kedve vasárnapra főzni, ezért engem kért meg, hogy készítsek valamit. A húsos palacsintáim eddig mindig sikert arattak, ezért most is valami hasonlót, de mégis kicsit mást szerettem volna készíteni. Kíváncsi voltam, megsül-e a vékony hússzelet a kész palacsintában. Megsült, de jóval tovább tartott, mint gondoltam.
Nyugodtan mehet hozzá több öntetet is, akkor szaftosabb lesz. Én csak azért csináltam hozzá, hogy ne égjen meg a palacsinta. Hercegnőburgonyával, sokféle sajtos paradicsomsalátával és kapros-répás almasalátával tálaltam.


Hozzávalók 6 személyre: 

Palacsintához: 
2 tojás 
30 dkg liszt
5 dl tej
2,5 dl víz
1 tk só
1 mk cukor
1 ek napraforgóolaj + a sütéshez 
1 közepes méretű cukkini 

Töltelékhez: 
70-80 dkg csirkemell (4 egész) 
grillfűszer
Provence-i fűszerkeverék
őrölt fekete bors 

Öntethez: 
4 ek tejföl
1 tojássárgája
1 tk bazsalikom

napraforgóolaj (esetleg olyan, amiben előzőleg húst pácoltunk vagy sütöttünk) 

elkészítés:
  1. A palacsinta hozzávalóiból elkészítjük a tésztamasszát, kb. fél órán át állni hagyjuk, majd nagy lyukú reszelőn belereszeljük a cukkinit és megsütjük a palacsintákat. Hűlni hagyjuk.
  2. A húst vékony szeletekre vágjuk (nekem 16 darabotot sikerült), kiklopfoljuk és a fűszerekkel mindkét oldalukon beszórjuk. (A grillfűszerest én pluszban még őrölt fekete borssal is meghintettem.)
  3. A kész palacsintákra ráfektetünk 1-1 hússzeletet úgy, hogy a hús a palacsinta közepén legyen (a kisebb hússzeletekből kettőt is tehetünk a tésztára, vagy a lelógó hússzélekből levágunk és azt tesszük a palacsinta fedetlen részeire.)
  4. A palacsintát jobb és bal oldalt behajtjuk, lentről fölfelé feltekerjük, középen egy késsel kettévágjuk és a tekercseket kiolajozott tűzálló tálba állítjuk.
  5. Az öntethez a tejfölt elkeverjük a tojással, az olajjal és a fűszerekkel, rákanalazzuk a palacsintákra és alufóliával letakarva sütőbe toljuk.
    Ha már majdnem kész, levesszük róla a fóliát, és pirosra sütjük.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 60 perc









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése