2012. augusztus 7., kedd

Fehérboros sajtleves pirított kenyérkockával







A szülinapomra első fogásnak ezt a levest akartam elkészíteni, de annyi kaját csináltam, hogy ez már fölöslegesnek tűnt. Mégsem feledkeztem meg róla és a napokban megfőztem ezt az igen-igen laktató levest. Kapóra jött az ajándék bor, amit azért kaptam, hogy hátha mégis megszeretem a száraz fehérbort. Az ajándékozó később felhívott, hogy nehogy megigyuk, ui. kiderült, hogy nem valami jó évjárat, ezért hallgatva a jó tanácsra, inkább főzésre használtam fel. Remélem, hogy a fájdalomdíjul kapott édes vörösborral nem járok hasonlóképp.
Ha a kenyérkockákat fokhagymával együtt pirítjuk, még finomabb lesz az eredmény.







Hozzávalók 4 személyre:

1 fej vöröshagyma
3 gerezd zúzott fokhagyma
1 ek vaj vagy mangalicazsír
1 ek liszt
1 dl száraz fehérbor
7,5 dl víz
1,5 tyúkhúsleves kocka
7,5 dkg trappista sajt
7,5 dkg Gouda sajt
őrölt fehér bors (elmaradhat)
1 púpozott ek tejföl
1 ek étkezési keményítő vagy liszt

Levesbetéthez:
1 nagy szelet kenyér
1 ek olívaolaj

elkészítés:

  1. A hagymát lereszeljük vagy nagyon finomra vágjuk, a vajon/zsíron megfuttatjuk, majd a fokhagymát is hozzákeverve 1-2 percig pirítjuk.
  2. A lisztet rászórjuk a hagymára, elkeverjük, felöntjük a borral és a vízzel (víz helyett húsleves alaplével is készíthetjük), beletesszük a leveskockákat, ízesíthetjük fehér borssal, ha akarjuk, és felforraljuk.
  3. A reszelt sajtokat a levesbe szórjuk, pár percig főzzük, majd hozzáöntjük a tejfölben elkevert étkezési keményítőt és besűrítjük vele a levest. (Tejszínnel is sűríthetjük.)
  4. A kenyeret kis kockákra vágjuk, serpenyőbe tesszük, meglocsoljuk az olívaolajjal, megpirítjuk és a leveshez adjuk.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése