2012. augusztus 7., kedd

Hagymaleves petrezselymes galuskával







A hagymalevesről elég rossz emlékeim vannak. Hosszú évekkel ezelőtt ui. ettem egyszer, és a benne tekergő túl sok hagymadarabka miatt a rosszullét kerülgetett. A hagymát egyébként már akkor is csíptem, de levesben úszkálva nem volt túl bizalomgerjesztő. A leves agyamba való kellemetlen bevésődése miatt nem is fogtam neki soha, de mégis kacérkodtam vele, amikor itt-ott láttam szép tálalásúakat. Kiderült, hogy az én Drágám sem szereti, mégpedig ugyanazon ok miatta, amiért én. Kitaláltam, hogy akkor krémesítem, mert hogy úgy éreztem, muszáj megfőznöm. A receptet ehhez a "Kifőztük" magazin szolgáltatta. Jól döntöttem, hogy kipróbáltam – imádnivaló étek kerekedett belőle. A galuska pedig kellemesen feldobja és tartalmasabbá teszi.



Hozzávalók 1 liter leveshez:

Leveshez:

2 nagy fej vöröshagyma
5 dkg vaj
8,5 dl zöldségalaplé vagy víz + 2 leveskocka

őrölt fekete bors
1 evőkanál étkezési keményítő
1,5 dl tejszín

Galuskához:

2 tojás
9 dkg búzadara
1 cs. petrezselyemzöldje vagy 1 tk szárított petrezselyem

elkészítés:


  1. A hagymát megpucoljuk, félbevágjuk és vékonyan felszeleteljük vagy finomra vágjuk.
  2. Egy lábosban megolvasztjuk a vajat, megdinszteljük rajta a megsózott hagymát, felöntjük az alaplével és fedő alatt, kis lángon kb. 15 percig főzzük.
  3. Egy kevés tejszínt csomómentesen elkeverünk a keményítővel és hozzáöntjük a többi tejszínt.
  4. A levest besűrítjük, összeforraljuk, borssal ízesítjük, majd botmixerrel egyneműsítjük.
  5. A levesbetéthez a petrezselymet felaprítjuk. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét habbá verjük, majd hozzáadjuk a villával felvert tojássárgáját és a petrezselymet, és 15-20 percig állni hagyjuk.
  6. Ha megdagadt, teáskanállal beleszaggatjuk a forró levesbe. Amint feljön a leves tetejére, el is készült az étel. Tálaljuk.











2 megjegyzés:

  1. :D Én az "úszkálós" hagymalevest is szeretem, úgyhogy a tiéd biztosan nagyon ízlene. ;) Főleg ezekkel a guszta galuskákkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, köszi! Neked szívesen főznék úszkálósat és turmixoltat is. ;)

      Törlés