2012. augusztus 2.

Csípős húsnyárs (csirkemellből és sertéshúsból)





Egy emlékezetes vasárnapi kerti partin hosszú idő óta először ettem saslikot - kész csalódás volt. De mivel egyébként imádom a grillen készült ételek füstös ízét és az egész hangulatot, ami a sütögetést körüllengi, ezért a „nehogy már én ne csináljak grillezett husit”-gondolat által vezérelve én is nekifogtam. A saslik készítését elsősorban a fogyókúránk és a rossz idő miatt szorgalmaztam, mert egyrészt a nyárs beillik diétás kajának is, másrészt pedig gondolatban el akartam űzni a hűvös időt így nyár derekán. Kerti grill híján sütőben sütöttem meg a husit, és füstös íz nélkül is jót ettünk belőle. Bár egyikünk sem rajong a grillezett cukkiniért, pácolva mégis egész finom volt.
Imádom a kukoricát, de nekem nem volt itthon csöves változatban. Aki teheti és szereti, mindenképp tegyen a nyársra kukoricakarikákat is. Kevésbé válogatósak pedig nyugodtan variálhatják a zöldségeket is.
 

Hozzávalók 3 személyre:

Nyársakhoz:
25 dkg sertéscomb
1 egész csirkemell
1 cukkini
4 fej vöröshagyma


Húspáchoz:

6 ek. csípős Piros Arany
8 gerezd zúzott fokhagyma
2 tk. borsikafű
2 tk. majoránna
1 tk. őrölt fekete bors
1 tk. őrölt csilipaprika
olívaolaj

Cukkinipáchoz:
1 tk borsikafű
1 tk majoránna
1 mk őrölt fekete bors
1 csipet őrölt csilipaprika
kevés olívaolaj

elkészítés:
  1. A húsokat nagyobb kockákra vágjuk. A pácoláshoz kevés olívaolajban alaposan összekeverjük a hozzávalókat (sózni nem kell), és külön tálakba öntve megfelezzük.
  2. Az egyik páclébe a sertéshúst, a másikba a csirkemellet tesszük, és mindkettőre annyi olívaolajat öntünk még, hogy a húst ellepje, és jól összeforgatjuk. Folpackkal letakarva, hűtőben 1 napig pihentetjük.
  3. A cukkinit ujjnyi vastag karikákra vágjuk, mindkét oldalukon besózzuk, és a karikákat négybe vágjuk. Ha megpuhult és levet engedett, átmossuk és leszárítjuk.
  4. A cukkinicikkeket beszórjuk a fűszerekkel, megöntözzük egy kevés olívaolajjal, és lefedve, 1 napig állni hagyjuk.
  5. A saslikhoz a hagymákat nyolcadoljuk. A saslikpálcára először hagymát, majd húst, azután cukkinit szúrunk, és ezt a sorrendet még 2-szer ismételjük.
  6. A kész nyársakat kerti grillen vagy sütőben pirosra sütjük, és tetszés szerinti körettel tálaljuk.
sütési hőfok: 200°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 25 perc







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése