2012. augusztus 2.

Almás tortácskák





Egy receptemnél már említettem, hogy a barátnőm nagymestere a linzertésztáknak. Érdemes tőle tanulni, mert ha követjük az omlós tésztára vonatkozó utasításait, akkor biztos, hogy elkerül bennünket a bosszúság, ill. csodás ízélményben lehet részünk.
A minap látogatóban voltam nála, és egy klassz, csajos nap keretében most először együtt sütöttünk. Mivel a Kutyafültől megkaptam a régóta áhított, kivehető aljú, mini tartlet sütőformákat - szám szerint 6 darabot - mindenképp barátnőm-féle linzertésztával kellett indítanom. Ő a pillanat törtrésze alatt begyúrta az aranyérmes tésztát, én meg addig a hozzávaló gyümiket intéztem. A végeredmény tökéletes lett, csak "sajnos" megmaradt egy jó adag tészta, amit megkaptam ajándékba és másnap felhasználtam ehhez a kis almáshoz. Naná, hogy ez is fini lett, hiszen az ő tésztája csücsül az alma alatt.
A fahéjas cukros tejföl, ami utóbb a süti tetejére került pedig már csak hab a tortán. 

Hozzávalók 6 db 10 cm átmérőjű tartlet formához:

Tortácskákhoz:

15 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
1 kis tojás
6 mk. zsemlemorzsa
2 alma
1 citrom leve
6 tk. fahéjas cukor

Tejfölös öntethez:
6 ek. tejföl
3 ek. porcukor
1 mk. fahéj

elkészítés:

  1. A cukorral vegyített lisztet elmorzsoljuk a hideg vajjal, hozzáadjuk a felvert tojást, és gyors mozdulatokkal tésztává gyúrjuk.
  2. 6 egyenlő részre osztjuk, gombócokká formázzuk, és a sütőformákba egyengetjük (vagy előbb kinyújtjuk, és így illesztjük a sütőformákba). A felületüket meghintjük 1-1 mokkáskanál zsemlemorzsával.
  3. A meghámozott, magházuktól megfosztott almákat cikkekre, majd a cikkeket 2-2 szeletre vágjuk, és az almaszeletekkel kirakjuk a tortácskákat.
  4. A tetejüket meghintjük fahéjas porcukorral, és előmelegített sütőben készre sütjük. A sütőből kivéve tortarácson hagyjuk kihűlni.
  5. A tejfölt összekeverjük a porcukorral, a fahéjjal, és a torták tetejére kanalazzuk. Tálaljuk.
sütési hőfok: 160℃
sütési mód: hőlégkeverés
sütési idő: kb. 20 perc






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése