2012. augusztus 10., péntek

Almás-hagymás crostini






Ajándékba kaptam egy szakácskönyvet, és ebből mazsolázgattam ki a nekem tetsző recepteket. Elsőként ezt az ételt készítettem el, mert nagyon kíváncsi voltam az alma-hagyma együttes ízére. Érdekes, pikáns ízű előétel ez, jó kis kalandtúra az én konzervatív gyomromnak.
Ebből az almás-hagymás keverék mennyiségéből 4 szelet gyökérbagettet vagy 8 szelet hosszú bagettet lehet megkenni. Célszerű melegen tálalni, de ha csak a bagettet készítjük frissen, úgy is finom.

Hozzávalók 2 személyre:
1 közepes fej lila hagyma
1 db savanykás alma
3-4 ek olívaolaj
2 ek balzsamecet
1 csapott ek barna cukor
őrölt fekete bors
fél bagett

elkészítés:
  1. A hagymát vékony karikákra vágjuk, serpenyőben az olívaolajon fedő alatt megpároljuk, majd fedő nélkül is pirítjuk kicsit.
  2. A meghámozott, kimagozott almát kis kockákra aprítjuk, majd a hagymához hozzáadva rövid ideig pároljuk.
  3. A hagymás almát meglocsoljuk balzsamecettel, megszórjuk cukorral, valamint sózzuk-borsozzuk és készre pároljuk.
  4. A bagettet ujjnyi vastag szeletekre vágjuk és a maradék olajon ropogósra sütjük. (Ha szükséges, adunk még hozzá olívaolajat).
  5. A kis crostini szeletekre ráhalmozzuk az almás-hagymás keveréket és tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése