2012. augusztus 10.

Almás-hagymás crostini






Ajándékba kaptam egy szakácskönyvet, és ebből mazsolázgattam ki a nekem tetsző recepteket. Elsőként ezt az ételt készítettem el, mert nagyon kíváncsi voltam az alma-hagyma együttes ízére. Érdekes, pikáns ízű szendvics ez, jó kis kalandtúra az én konzervatív gyomromnak.

Hozzávalók 2 személyre:

1 fej lila hagyma
1 savanykás alma
3-4 ek. olívaolaj
2 ek. balzsamecet
1 csapott ek. barna cukor

őrölt fekete bors
fél bagett

elkészítés:

  1. A hagymát vékony karikákra vágjuk, serpenyőben, fedő alatt 2 evőkanál olívaolajon megpároljuk, majd fedő nélkül pirítjuk tovább.
  2. A meghámozott, kimagozott almát kis kockákra aprítjuk, majd a hagymához hozzáadva, rövid ideig pároljuk.
  3. Meglocsoljuk balzsamecettel, cukorral édesítjük, sóval, borssal fűszerezzük, és készre pároljuk.
  4. A bagettet ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, felhevített olívaolajon ropogósra sütjük, és ráhalmozzuk a feltétet. Azon melegében kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése