2012. július 18., szerda

Mascarpone házilag






A mascarpone nálam alapvető szükséglet. 1-2 éve szerettem bele, amikor valaki más receptje szerint sütöttem meg egy tortát. Mivel az ára elég húzós, csak ritkán engedhettem meg magunknak az efféle drágaságokat. A neten jártam utána a készítésének, a barátnőmtől kaptam is hozzá egy régi pelenkát, így már semmi sem állt a házi krémsajt-készítés útjába. Kedvenc vödrös tejfölünk pedig örömmel vállalkozott arra, hogy kiadja magából a fölösleges savót, és simán átlényegüljön imádnivaló mascarponévé. A házi krémsajt egyébként savanykás ízű, de ennyi pénz ráfordításából (egy vödör tejföl 600 Ft körül van) ezt elnézzük "neki". Picit több, mint ½ kg mascarpone boldog tulajdonosa lettem, és vígan készíthetem ezentúl a krémfagylaltokat és egyéb finomságokat.
2 és fél nap után nekem 540 g lett.
 

Hozzávalók kb. ½ kilóhoz:

850 g vödrös Alföldi vagy Magyar tejföl (ezek a "legkeményebbek")

elkészítés:

  1. Egy szűrőedényt kibélelünk jó nedvszívó képességű konyharuhával vagy textilpelenkával, és egy mélyebb edényt teszünk alá, hogy felfogja a nedvességet.
  2. A kibélelt szűrőbe beleborítjuk a tejfölt, befedjük egy kistányérral, ráhatjuk a textilt, és hűtőbe tesszük 1 napra.
  3. Másnap kicseréljük alatta a konyharuhát és tovább csöpögtetjük. Előfordulhat, hogy 3-szor is cserélni kell alatta a konyharuhát, mire a mascarpone eléri a kívánt állagot. 2 nap mindenképpen kell neki.
  4. Ha nem használjuk fel azonnal, ez esetben müzlis tálkába tesszük és háztartási fóliával lefedve, hűtőben tároljuk.
  5. Készíthetünk belőle házi vajkrémet különböző fűszerekkel, de alkalmas tiramisu készítésére vagy krémfagylaltokhoz is.







2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm, Piroska, örülök, hogy tetszik. Nem igazi mascrapone ez, de a bizonyos desszertek esetében kiválthatja a mascarponét. :)

      Törlés