2023. december 10.

Pudingos keksz mogyorókrémmel töltve


 


 
Juhuhuhúúújjj, ez naaagyon omlóóóóf! – kiáltottam fel, amikor beleharaptam ebbe a sütibe. :D Közben más is eszembe jutott, de azt itt nem merem leírni, hátha valakinek bántaná a lelki világát. Lényeg az, hogy a fülnek nem éppen kellemes hangzású (az élőlények szaporodáskori állapotára utaló) apai szólásmondás hagyta el a számat az első falat kóstolásakor. :D
Ez a süti küllemre a baci di dama nevű olasz sütit juttatja eszembe, amit egyszer megsütöttem ugyan, de a róla készült képek nem sikerültek, aztán pedig jól ráfelejtettem, és nem csináltam meg újra. Helyette – évekkel később – előhozakodom ezzel a tényleg szuper finom töltött keksszel, aminek a tésztáját a pudingpor teszi különösen omlóssá (vagyis igazából a kukoricakeményítő). Mogyorókrémet nem muszáj tölteni bele, anélkül is élvezhető, de hát ugyebár én mindent turbózok. :D Egyszerűen elkészíthető, mégis ünnepi kekszet kreálhatunk belőle. ;)

 


Hozzávalók 15 darabhoz:

15 dkg vaj
5-6 dkg cukor
2 cs. vaníliás cukor
1 bio citrom vagy ½ narancs reszelt héja
15 dkg finomliszt
1 ½ cs. (60 g) vaníliaízű pudingpor (főzős)
kb. 15 dkg mogyorókrém (pl. Nutoka – Aldi)
porcukor vagy kakaópor a szóráshoz

elkészítés:
  1. A cukrot a vaníliás cukorral ledaráljuk, a citrushéjjal együtt a puha vajhoz adjuk, és habosra kavarjuk. Hozzászitáljuk a pudingporral vegyített lisztet, és robotgéppel alacsony fokozaton összedolgozzuk. A tésztát gömbölyűre formázzuk, ellapítjuk, és folpackba csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.
  2. A tésztából 30 db kis golyócskát formázunk, és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk. A golyóbisokat lisztbe mártott villával kissé lenyomjuk (a villát közben billentve, hogy ne legyenek túl mélyek az árkok).
  3. A tepsit előmelegített sütőbe toljuk, és a kekszeket halvány színűre sütjük. Tortarácsra szedve hagyjuk kihűlni.
  4. A kekszek felének a közepére mokkáskanálnyi mogyorókrémet pöttyintük, ráhelyezünk egy üres kekszet, és kissé összenyomjuk. Fedeles dobozba rendezzük, és dermedésig hűtőbe tesszük. Porcukorral vagy kakaóporral hintve kínáljuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés (középső sín)
sütési idő: kb. 13 perc

 


 


4 megjegyzés:

  1. Az ember (asszony) csak kapkodja a fejét, annyi finomsággal kábítod a követőidet. Hátha még kóstolhatnám is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Bocsi, direkt csinálom! :D Kár, hogy a "Névtelen" hozzászólok közül nem mindig tudom, hogy ki áll a komment mögött, és most is csak sejtem, hogy vagy az anyukám vagy a nagynéném. :D De az is lehet, hogy nem. Minden esetre, a rokonok könnyebben kaphatnak kóstolót azért. ;)

      Törlés
  2. Vettem, s jót nevettem! :)))
    (Gondolom Én jutottam eszedbe a puding- keményítő kapcsán.)
    De nem írtam az előzőhöz, hogy nekünk puding kilós kiszerelésben van, és bár tudom, hogy keményítővel sokkal olcsóbb és "mentesebb" lenne dolgozni, de már többször próbáltuk, és nem tudom miért, de ne,m jön be. Főzelékeknél is inkább zabpehely liszt kerül felhasználásra.

    A héten kipróbálásra kerül majd ez a recepted, és referálok az eredményről! :)
    Köszi, Fruzsi



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha hiszed, ha nem, csak azután jutottál eszembe, hogy leírtam azt a bizonyos zárójeles mondatot. :D Egyébként tényleg nem igazán értem, miért nem vált be a keményítő, amikor a pudingporban is az van. Nekem mindkettővel ugyanúgy működnek a receptek.
      A zabpehelylisztet én is nagyon szeretem, a túrógaluskába, zöldségfasírtokba is azt teszek, vagy apró szemű zabpelyhet.

      Remélem, ízlik majd ez a keksz. ;)

      Törlés