2015. november 2., hétfő

Mexikói csirke egytál










Ezt a receptet az egyik fűszeres zacskón olvastam, és gondoltam, kipróbálom. Jól tettem, mert nagyon ízlett, pedig az éppen csak megpárolt kaliforniai paprika egyébként nem a kedvencem. A recepten igazából semmit sem változtattam, talán csak kukoricából tettem bele kevesebbet, azaz egy egész doboz helyett csak fél adagot használtam.
Tortillát ajánlottak mellé, de én úgy éreztem, jó lesz naannal is, úgy is ezer éve ki akartam már próbálni az indiaiak lepénykenyerét. Olyan jó vasárnapi ebéd kerekedett belőle, hogy biztos nem utoljára készítettem. És nem utolsósorban a színes étel mindig szemet gyönyörködtető látványt nyújt. :)





Hozzávalók 4 személyre:

1 egész (50 dkg) csirkemellfilé
10-10 dkg piros és sárga húsú kaliforniai paprika
10 dkg póréhagyma
3 ek. mexikói gyorspác
őrölt fekete bors
csilipehely vagy őrölt csili
0,75 dl olívaolaj
20 dkg konzerv kukorica
1 doboz konzerv vörösbab

elkészítés:

  1. A húst megmossuk, leitatjuk róla a nedvességet, mindkét fél mellfilét 3-3 szeletre vágjuk, majd rostjaira merőlegesen felcsíkozzuk. Tálba tesszük, alaposan összeforgatjuk a páccal és az olajjal, majd félóráig hűtőben érleljük.
  2. Közben a paprikát megmossuk, magházát kivesszük, a húsát vékonyra szeljük. A külső héjától megfosztott pórét felkarikázzuk. A babot és a kukoricát szűrőtálba öntve alaposan lecsepegtetjük.
  3. A húsról leöntjük az olajat (felhasználhatjuk egy későbbi pácoláshoz vagy hússütéshez), nagy serpenyőben, kevergetve fehéredésig sütjük, hozzáadjuk a paprikát és a hagymát, és 1-2 percig pároljuk.
  4. Beletesszük a kukoricát, a babot, és borssal, valamint csilivel fűszerezzük. Összekeverjük, átforrósítjuk, és ha szükséges, még utánasózzuk. Négy adagra osztjuk, és tortillával vagy naan kenyérrel együtt tálaljuk, de tortillába tekerve is kínálhatjuk.



























6 megjegyzés:

  1. De szeretem az ilyen ételeket! :) Jól tetted, hogy kipróbáltad, mert igen klasszul néz ki! :D Biztos finom is, úgyhogy veszem is a kabátom, mindjárt kopogtatok! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök ám! :) Ma ennek az ételnek a maradékát ebédeltük, és újfent megállapítottuk, hogy kedvenc kaja lett. :D Frissen sütött naannal valami fenséges eledel. De a világért sem hagynálak ki a jóból, küldöm a kóstolót, de szép, nagy adagot. ;)

      Törlés
    2. :) De jó! Én naan-t utoljára vörös lencséhez sütöttem, de biztos vagyok benne, hogy ehhez a mexikói csirkéhez is nagyon finom! ;) Akkor nyitom is az ablakot!

      Törlés
    3. Macskanyelv vagyok, 2 napja naan-függő. :D :D :D
      Remélem, időben odaért az ebéded. ;)

      Törlés
  2. Szia! Nagyon jó ez a recept, a mexikói pác, amit írsz milyen márkájú? Én egyet próbáltam eddig, de az nagyon csípős volt, nem kellett már hozzá chili...sőt... Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, ha tetszik.:)
      Húha, jó kérdés, régen volt... :D Nagy valószínűséggel Lucullus márkájú. Írd be a gugliba, és kidobja a képet róla. Remélem, tudsz venni a boltban. :)

      Törlés