2014. augusztus 22., péntek

Paradicsomos zöldborsókrémleves gazdagon






Ezt a receptet, pontosabban ennek egy rákkal és sherry-vel készült változatát a Süti Éden receptkönyvben találtam, amit tavaly kaptam ajándékba, hogy a benne található ételek elkészítése és blogon való megjelentetése által népszerűsítsem ezt a receptgyűjteményt.
Mivel nem sűrűn veszek rákot, sőt mondhatni sosem, és sherry-t sem tartok itthon, ezért kicsit átalakítottam, és jó barátunkat, a csirkemellet hívtam segítségül. Biztos nagyon finom lehet a fent felsorolt hozzávalókkal is, szerintem nekem is tetszene, mert a pici garnélát érdekes módon még én is kedvelem, legalábbis amikor hosszú évekkel ezelőtt Kanadában kóstoltam, akkor ízlett. A sherry pedig tuti nem rontja el. Talán egyszer majd az eredeti leírás szerint is elkészítem. :)
Hogy a levesem még tartalmasabb legyen, az egyik ismert receptgyűjtő oldalon talált levesbetét receptjét is kölcsönvettem.





Hozzávalók 4 személyre:

Leveshez:
25 dkg zsenge zöldborsó vagy fagyasztott borsó
1 kis doboz sűrített paradicsom
1 kis fej vöröshagyma
1 l tyúkhúsleves vagy zöldségleves alaplé vagy ugyanennyi víz + 1 tyúkhúsleveskocka
2 ek vaj
1 mk só
½ mk őrölt fekete bors
½ mk szárított bazsalikom
1 mk szárított petrezselyem
1 tk cukor
0,5 dl tejszín
kis csokor petrezselyemzöldje

Levesbetétekhez:
Sajtos daragombóchoz:
1 dl tej
2 dkg sűrített paradicsom
1 dkg vaj
6 dkg búzadara
2,5 dkg reszelt sajt (pl. trappista/eidami/guoda)
1 kis tojás

őrölt fekete bors

Húshoz:
30 dkg csirkemellfilé

1 ek vaj
kevés liszt

elkészítés:

  1. A sajtgombóchoz a tejet a sűrített paradicsommal együtt lábosba tesszük, összeforraljuk, majd a tűzről levéve hozzákeverjük a búzadarát.
  2. Visszatesszük a gázra és nagyon kis lángon, kevergetve addig főzzük, amíg összeáll és elválik az edény falától, aljától.
  3. Ismét levesszük a gázról, hozzáadjuk a vajat, elkeverjük, majd a masszát hagyjuk langyosra hűlni.
  4. Ekkor belereszeljük a sajtot, beletesszük a villával előzőleg felvert, sóval-borssal fűszerezett tojást, és alaposan összekeverjük.
  5. A masszából nedves kézzel kis gombócokat formázunk, majd félretesszük, amíg a leves elkészül.
  6. A húst megmossuk, leszárítjuk, kis kockákra vágjuk, enyhén sózzuk és összeforgatjuk egy kevés liszttel.
  7. Egy serpenyőben felhevítjük a vajat, rátesszük a húst és pirulásig sütjük. Félretesszük.
  8. A leveshez a hagymát megtisztítjuk, finomra vágjuk és a vajon megdinszteljük.
  9. Hozzáadjuk a borsót, 1-2 percig dinszteljük, felöntjük az alaplével, sózzuk-borsozzuk, és addig főzzük, amíg a borsó megpuhul. A tűzről levéve botmixerrel pürésítjük.
  10. Hozzáadjuk a szárított fűszereket és a húst, a sajtgombócot pedig belefőzzük a levesbe.
  11. Ekkor takarék lángra tesszük, kevergetve belecsorgatjuk a tejszínt, és épp csak összemelegítjük.
  12. A petrezselymet megmossuk, leszárítjuk, felaprítjuk és a kitálalt levesbe szórjuk.














2 megjegyzés:

  1. Hmmm... ez izgalmas! Már kanalazom is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Szedek még, ha ízlik. ;) Végül egy tök más leves lett belőle. :D

      Törlés