2014. június 17., kedd

Paradicsomleves






Bevallom, még sosem főztem paradicsomlevest. Itt volt hát az ideje, hátha megszeretem. Ha már a paradicsomszószt imádom, akkor tán csak létezik a paradicsomból való levesnek olyan készítési módja is, aminek az eredményét szívesen kanalazom majd. Többféle receptet is találtam a neten, én pedig nem voltam rest összevegyíteni hármat, hogy abból főzzek ki valami finomat. Nem csalódtam, mert a végeredmény nagyon ízlett. Az biztos, hogy nem utoljára készítettem, és most már végre kijelenthetem, hogy szeretem a paradicsomlevest. :D










Hozzávalók 2 személyre:

30 dkg paradicsom
10 dkg piros húsú kaliforniai paprika
1 vöröshagyma
1 nagy gerezd fokhagyma
1 kis doboz sűrített paradicsom
2 ek olívaolaj
7 dl zöldségleves alaplé
őrölt fekete bors
½ tk bazsalikom vagy 3-4 levélke friss bazsalikom

2 ek nyírfacukor

elkészítés:

  1. A paradicsomokat megmossuk, a héját 3 helyen bemetsszük, tálba tesszük, felöntjük annyi forrásban lévő vízzel, amennyi ellepi, és 2 percig így hagyjuk.
  2. Ezután kivesszük a vízből, lehúzzuk a héját és a húsát felkockázzuk.
  3. A hagymát megtisztítjuk, a paprikát megmossuk, mindkét zöldséget felaprítjuk és az olajon kissé lepirítjuk.
  4. A fokhagymát megtisztítjuk, áttörjük és a hagymás alaphoz adjuk.
  5. Rátesszük a paradicsomot, 10 percig pároljuk, majd hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, felöntjük az alaplével, sózzuk-borsozzuk, beletesszük a cukrot (és a szárított bazsalikomot, amennyiben nincs friss), és fedő alatt, kis lángon negyed órán át főzzük.
  6. A bazsalikomleveleket megmossuk, leszárítjuk, felaprítjuk.
  7. Ha a leves kész, botmixerrel egyneműsítjük, beleszórjuk a felaprított bazsalikomot és tálaljuk.












4 megjegyzés:

  1. :D Imádom a paradicsomlevest. Épp a napokban főztem én is. ;) Ami azt illeti, most nagyon szívesen megkóstolnám a Te variációdat is! :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper! :) Nekem még új a téma. :D Küldöm a kóstolót, örülök, hogy bizalmat szavazol neki, és remélem, így is szeretni fogod. :)

      Törlés
    2. :D Még szép hogy! A te finomságaidban sosem csalódom! Biztos ez is finom lesz! :)

      Törlés