2014. május 26., hétfő

Kapros-almás káposztasaláta






Ausztriai kint tartózkodásomnak köszönhetem hogy megszerettem a nyers káposztát. Ott mindig esznek salátát - előételnek vagy főételhez, ezért állandóan előttem volt többféle zöldség is. Azelőtt nem kerültem közelebbi kapcsolatba a nyers káposztával, csak az aprókáposztát szerettem húsos káposztának, de kint valamiért belekóstoltam. Csodák-csodájára nagyon ízlett. Aztán itthon volt alkalmam kipróbálni a cukros-ecetes változatot is, és azt is örömmel ettem, sőt egyszer vettem egy szép nagy fej káposztát, és legyártottam magamnak 1 hétre való adagot ezzel az előbb említett ízesítéssel.
Most viszont kicsit szaftosabbat akartam, ezért joghurttal és tejföllel kevertem el, ill. mivel a kapros-hagymás alma nálam nagy szerelem, most azt is tettem bele, csupán a sárgarépát hagytam ki belőle. Ezek bizony jól összeillenek a káposztával is, úgyhogy most nagy az öröm nálam, mert eggyel több nyers saláta van, amit jóízűen megeszek. Sajtos-túrós puffancsot készítettem mellé.







Hozzávalók 2 személyre:


1 alma
1 kis fej lila hagyma
18 dkg konyhakész, vegyes káposztasaláta
½ citrom leve
1 tk nyírfaporcukor
½ mk só
víz


Öntethez:
2 ek natúr joghurt
1 ek tejföl
1 ek extra szűz olívaolaj
1 jó tk nyírfaporcukor
őrölt fehér bors

3 szál friss kapor

elkészítés:

  1. Az almát megpucoljuk, gerezdekre vágjuk, magházát eltávolítjuk. A gerezdeket kis kockákra vágjuk, tálba tesszük és meglocsoljuk citromlével.
  2. A hagymát megtisztítjuk, felaprítjuk, az almához keverjük és felengedjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi.
  3. Megsózzuk, megcukrozzuk, elkeverjük, és háztartási fóliával lefedve, másnapig hűtőben érleljük.
  4. Ezután leszűrjük és hagyjuk, hogy jól lecsepegjen róla a víz. A kaprot megmossuk és felaprítjuk.
  5. Egy tálban simára keverjük a joghurtot, a tejföllel, a porcukorral, a borssal, a sóval, a kaporral, valamint az olajjal, hozzáadjuk a káposztát és a hagymás almát, és jól összeforgatjuk, hogy a szaft mindenhol átjárja. Tálalásig hűtőbe tesszük.













4 megjegyzés:

  1. Ez aztán a nekem-való finomság! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó, tudtam, hogy számíthatok rád! ;) Gyere üljünk asztalhoz, együnk együtt! Tessék, itt van hozzá egy kis bombajó golyó! :D

      Törlés
  2. Izgalmas recept és nagyon guszta saláta lett belőle! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Próbáld ki, tényleg nagyon finom. :)

      Törlés