2013. október 1., kedd

Túrós-csokis minikenyerek







Ennek a receptnek az eredetijét pár évvel ezelőtt egy ismert receptgyűjtő oldalon találtam Túró Rudis muffin néven, és összesen egyszer sütöttem meg. Le is fotóztam akkor, és most megtaláltam a rég elfeledett képeket. Kedvet kaptam hozzá, hogy újra megsüssem, de ezúttal Túró Rudi nélkül, és icipicit módosítottam is rajta. A kis piteformákkal együtt vásárolt kenyérsütőformák most kapóra jöttek - ezzel a sütivel avattam fel őket. A mellé kínált maradék citromkrémmel együtt nekem különösen ízlett.
Megsüthetjük muffinformában is – akkor kb. 6 darab nagy muffin lesz belőle
Én néha azt szeretem, ha a csoki folyós marad a süti tetején, de aki jobban kedveli, ha megdermed a csoki, az ne tegyen vajat a mázba.









Hozzávalók 3 db 13,5x6,5 cm-es kenyérsütő formához: 

Tésztához:
3 tojás
12 dkg kristálycukor
7,5 dkg liszt
3 dkg búzadara
½ cs. sütőpor
25 dkg túró
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
1 tk vanília esszencia
7 dkg étcsokoládé reszelve
3 dkg csokicsepp vagy durvára vágott étcsoki
csipet só
vaj és liszt a formák kikenéséhez 

Tetejére és kínáláshoz: 
5 dkg étcsoki
½ mk vaj 
citromkrém 

elkészítés:


  1. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a sóval kemény habbá verjük, a sárgáját a cukorral habosra keverjük.
  2. A cukros tojáshoz adjuk a sütőporral és búzadarával elkevert lisztet, a citromhéjat és -levet, valamint a vanília esszenciát.
  3. A csokit nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a csokicseppel vagy durvára vágott csokival együtt a tésztamasszához keverjük és óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot is.
  4. A formákat kibéleljük sütőpapírral, aljukat kivajazzuk-kilisztezzük és mindegyikbe 5-5 evőkanálnyi tésztamasszát kanalazunk.
  5. 200°C-ra előmelegített sütő rácsára tesszük, a sütő hőmérsékletét visszavesszük 150°C-ra és készre sütjük. Ha kész, pici résnyire kinyitjuk ki a sütőajtót 2 percre, majd nagyobb résnyire és hagyjuk még jó 5 percig a sütőben, hogy a kenyérkék ne essenek össze.
  6. Gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit egy kevés vajjal és bevonjuk vele a süteményeket. Citromkrémet kínálunk hozzá.

sütési mód: hőlégkeveréses
sütési idő: kb. 30 perc












4 megjegyzés:

  1. Hú... de kis guszták! Egy kenyérkére eszkábálsz nekem szárnyakat? Nagyon megkóstolnám! :D

    VálaszTörlés
  2. :) Eszkábálás teljesítve, minden fontos rögzítve, és már repül is az ablakodba. ;)

    VálaszTörlés
  3. Ideértek az életmentő kenyérkék! :) Ezer köszi! Most nem is falom fel mindet, tartalékolok vacsi utánra is.

    VálaszTörlés
  4. Huhh, ez megnyugtató! Bíztam benne, hogy nem áznak el a szárnyak, és szárazon odaérnek a sütik. Jó étvágyat, most már megeheted a maradék sütit, elvileg vacsi után vagyunk. :)

    VálaszTörlés