2013. szeptember 26., csütörtök

Joghurtos, sós kifli teljes kiőrlésű lisztekből





 

Ági barátnőm nemrégiben olyan helyre vajas kifliket tett fel a blogjára, hogy nem győztem bámulni és csodálni, annyira tökéletesek voltak. Tőle lestem el egy másik fajta kiflitekerési technikát. Pontosabban nem tekerte ő se másként, csak a tésztát nem egy nagy körré vagy téglalappá nyújtotta, és aztán azt vágta háromszög alakú cikkekre, hanem bucikká gömbölygette, és azokat egyenként oválisra nyújtotta, majd tekerte. Pontosan azt tette, amit én a magyaros pizzanyelvekkel, már ami a nyújtást illeti, szóval a technika ismerős. Most már csak tekernem kellett, hogy a tésztából kifli legyen.
Az övéhez nagyon hasonló összetevőkből lévő kiflit én is készítettem már, nagy kedvenc volt nálunk egy időben, de aztán valahogy elmaradt, inkább kenyeret vagy zsemlét sütöttem. Látva azonban az ő kiflikéit, szinte azonnal el is készítettem az ő receptje szerint, és egyúttal bedagasztottam egy másik adagot is: háromféle lisztet vegyítettem és joghurtot adtam hozzá.
Ezzel a kétféle kiflivel vártam haza az én szegény, fáradt Apjukomat, aki 2 napig vidéken dolgozott. Nagyon örült a friss péksütiknek, be is vacsorázott, aztán mély álomba zuhant - végre a saját ágyában –, lábánál a 2 macskuszával.









Hozzávalók 8 darabhoz: 

35 dkg fehér kenyérliszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1 csapott ek só
1,5 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
1 mk cukor
2 dl natúr joghurt
5 dkg vaj 

Kenéshez és szóráshoz: 
vaj
köménymag
nagyobb szemű só

elkészítés:


  1. A langyos, cukros tejben simára keverjük az élesztőt egy kevés liszttel együtt, és letakarva felfuttatjuk.
  2. A joghurtot a vajjal együtt felmelegítjük, majd langyosra hűtjük.
  3. A liszteket elvegyítjük a sóval, hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt és a vajas joghurtot, és lágy tésztává dagasztjuk.
  4. Letakarva, meleg helyen megkelesztjük.
  5. Lisztezett felületen enyhén átgyúrjuk, 8 egyenlő részre osztjuk, gombócokká formázzuk, oválisra nyújtjuk, majd tenyerünk alatt sodorva, kissé lefelé nyomva és két irányba húzva a tésztát, feltekerjük és megformázzuk.
  6. Sütőpapírral bélelt tepsire rendezzük és letakarva pihentetjük jó negyed órát.
  7. Tetejüket megkenjük langyos, olvasztott vajjal, megszórjuk sóval és köménymaggal, és előmelegített sütőben készre sütjük.


sütési hőfok: 200°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 20-25 perc













4 megjegyzés:

  1. :) Úgy mosolyognak azok a kiflik, hogy mindjárt éhes leszek... Megint... :D Akárhányszor rájuk nézek mosoly ül az arcomra. ...és nagy, nagy köszi! ♥

    VálaszTörlés
  2. Á, kicsit se vigyorgok ám, de én attól, hogy örülsz, hogy ilyen jó tanítványod vagyok, meg attól, hogy nézegeted a kiflikéimet, akinek a tieid az anyukái. ;) Az elsődleges érdem téged illet, és az a minyimum, hogy ezért cserébe hozzád irányítom a nézelődőket. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Csilla! Bizony, ezek azok. Na nem mintha a bolti kifli nem lenne az, de azért mégsem az igazi. :) Remélem, egyszer megsütöd te is.

    VálaszTörlés