2013. május 8., szerda

Grillezett, fokhagymás mini húsroládok boros petrezselyemmártással





A múlt hétvégét a telkünkön töltöttük, és a nemszeretem fűnyírás-program után húst sütöttünk samot lapon. Azt hiszem, az ételek közül az egyik legnagyobb kedvenceim a grillezett húsok, mert ez a füstös íz semmihez sem hasonlítható. Egyszerűen imádom! Most is grillhusira vágytam, de hiába, mert a mai napot nem a kertünkben töltöttem, hanem itthon. Gondoltam, akkor egy másfajta ízesítésű hús kapcsán főpróbát tartok a következő hétvégére, és megsütöm kontakt grillen. Ha itthon működik, a kertben csak jobb lehet, hiszen a samott lap alatt valódi fa parázsa fölött készül az ebédre szánt étel, és az a jó kis füst átjárja. Alig várom, hogy ott is kipróbáljam.
Ezt a húst egyébként nem először készítettem el, és csak annyival tud többet elődjénél, hogy most fokhagymát is tettem bele. Arcpirítóan egyszerű, nincs benne semmi gasztroblogos érdekesség vagy különlegesség. :D
Mivel volt itthon egy rakat petrezselyem, egy részét elhasználtam valami másba, de a maradékot valahogy párosítani akartam a grillezett hússal. Így született meg ez az egyszerű, de kellemes ízű húsétel, amihez mi salátát ettünk.



 



Hozzávalók 2 személyre: 

1 egész csirkemellfilé
14 gerezd fokhagyma (minden hússzeletre 1 gerezd fokhagymát számolunk)
őrölt fekete bors

2 dkg vaj
napraforgóolaj 

Petrezselyemmártáshoz: 
5 dkg vaj
1 fej fokhagyma
0,5 dl száraz fehérbor
1 dl tejszín
1 kis merőkanál húsleves alaplé vagy víz
1 csokor petrezselyem
őrölt fekete bors


elkészítés:


  1. A csirkemellről levágjuk az alsó húsrészt (én ezt hívom a csirkemell szűzpecsenyéjének, mert ez a legzamatosabb része) és ezeket kissé kiklopfoljuk.
  2. A többi húst 6 szeletre vágjuk (fél mellenként 3-3 szeletre), majd hosszában megfelezzük és sózzuk-borsozzuk. Így összesen 14 hosszú szelet húst kapunk.
  3. A fokhagymát megpucoljuk, a gerezdeket vékony karikákra szeljük és a vajon megpirítjuk.
  4. Minden hússzeleten hosszában elrendezzük a pirított fokhagymakarikákat, majd mindegyiket feltekerjük. (Nem szükséges megtűzni, mert nem esnek szét, de aki jobbnak látja, fogvájóval átszúrhatja.)
  5. Samott lapon, grilltárcsán vagy kontakt grillen elrendezzük a hústekercseket és mindkét oldalukon pirosra sütjük.
  6. A mártáshoz a vajat egy serpenyőben felolvasztjuk, majd rádobjuk a megtisztított egész fokhagymagerezdeket és addig sütjük kis lángon, amíg megpuhulnak. Kicsit meg is piríthatjuk.
  7. Ezután felöntjük a borral és addig főzzük közepes lángon, amíg a bor szinte teljesen elfő. Közben a petrezselymet leveleire szedjük.
  8. A botmixer poharába vagy egyéb magas pohárba beleöntjük a boros fokhagymagerezdeket, rászórjuk a petrezselymet, felöntjük a tejszín felével és pépesítjük.
  9. Visszaöntjük a serpenyőbe, hozzákeverjük az alaplevet és a maradék tejszínt, sózzuk-borsozzuk és addig főzzük, amíg besűrűsödik.
  10. A húst tányérra szedjük és mellé kanalazzuk a mártást.














2 megjegyzés:

  1. Itt is nagyon guszta! :) ...és még mindig korgok... :D

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :) Gondolom, azóta már ettél. Én még csak most értem ide.

    VálaszTörlés