2013. április 1., hétfő

Sült édeskrumpli


 


Ez a batáta nagyon jó „találmány”! Még mindig maradt belőle, és mivel nem készítettem el előre a köretet az ebédhez, most végre felhasználhattam a polcon árválkodó, most már szívünknek oly' kedves édesburgonyát. Ez a kis „piszok” még így olajban sütve is isteni, tisztára olyan, mint a régi Cleopatra krumpli - csak enyhén édeskés, legalábbis az a fajta batáta, amit mi vettünk. Létezik ui. olyan is, amelyik sokkal édesebb. Azt is imádnám, az tuti! Az elkészítése meg húúúú, de „bonyolult”! :D 
Akár magában, valamilyen mártogatóssal, pl. simán tejföllel is el lehet eszegetni.






Hozzávalók 2 személyre: 

2 nagyobb batáta
napraforgóolaj vagy zsír
sült krumpli fűszersó (klasszikus) 

elkészítés:


  1. Az édesburgonyát meghámozzuk és hasábokra vagy tetszés szerinti alakúra szeljük. (Ha nem azonnal sütjük, a feldarabolt zöldséget áztassuk be annyi vízbe, amennyi ellepi, majd sütés előtt szűrjük le és itassuk le róla a nedvességet.)
  2. Egy nagyobb serpenyőben felforrósítjuk az olajat, megsütjük benne a burgonyát, majd papírtörlőre szedve leitatjuk róla a felesleges zsiradékot.
  3. Meghintjük a sóval és alaposan összerázzuk. Tálaljuk.









6 megjegyzés:

  1. :D Egyszerű, de nagyszerű! :) Képzeld, találtam batátát! A feléből tuti ilyen csemegét csinálok, mert ezt még szerintem párom is megenné. :D

    VálaszTörlés
  2. :) Végre! Akkor most már te is nekiláthatsz az édesburgonyás ételek gyártásának. Remélem, tényleg sikert aratsz vele, de ha nem, legalább megeheted az egészet. :D

    VálaszTörlés
  3. :D Én is erre gondoltam. :) Ma ez lesz a köret, ez már tuti. Feltétlenül megírom, milyen lett! A másik felén még agyalok, lehet, hogy kipróbálok valamit... ha bevált, majd megmutatom. :)

    VálaszTörlés
  4. Oké, jó étvágyat! Az új ötlet pedig kíváncsivá tett. ;) Mindenképp mutasd meg, mit alkottál belőle!

    VálaszTörlés
  5. Kipróbáltam! Óriási! Azt hiszem jó édes fajtát sikerült találni. :) Minden esetre, nálam nagy sikert aratott. Párom reakciója, mivel ő is evett belőle: hmm... menő. :) Mondjuk van egy olyan gyanúm, nálunk a nagyobb batáta-pusztító én leszek, de sose lehessen tudni. :)

    VálaszTörlés
  6. De szupi!!! :) Örülök, hogy ízlik! Levesnek is imádni fogod, és sztem olyan formában még az emböröd is sokszor fog rendelni tőled. Akkor kalandra fel, hömpölyögjenek az Ági-féle batáta receptek!

    VálaszTörlés