2013. április 17., szerda

Pulykamell korongok





Maradt még a kapormártásból, ezért ki kellett találnom mellé valamit. Emlékeztem rá, hogy korábban készítettem már csibefasírtot, és most is valami ahhoz hasonlót akartam. Az ízesítésén változtattam valamicskét, és zabpehely helyett kenyérmorzsát használtam, ami számomra ízletesebbé tette ezt az ezúttal pulykahúsból készült ételt. 
Nem csak főzelékekhez, hanem bármilyen köret mellé illik. Én az ilyen fasírt-jellegű húst kimondottan kedvelem valamilyen salátához. Laktató ebéd lett belőle.








Hozzávalók kb. 30 darabhoz:


50 dkg pulykamell
1 nagy fej vöröshagyma (kb. 20 dkg) 
1 ek mangalicazsír
1 mk őrölt csili cayenne

1 tojás
kb. 10 dkg kenyérmorzsa (nálam saját sütésű kenyérből) 
½ csokor petrezselyem
kevés mangalicazsír a sütéshez

elkészítés:


  1. Egy szikkadtabb kenyérszeletet vagy zsemlét ledarálunk.
  2. A hagymát lereszeljük, vagy késes mixerrel pépesre daráljuk és a zsíron megdinszteljük.
  3. Hozzákeverjük a csilit és a sót, majd hűlni hagyjuk.
  4. A húst ledaráljuk és alaposan összedolgozzuk a hagymával, a tojással, a petrezselyemmel és annyi kenyérmorzsával, amitől formázható masszát kapunk. (Ha szükséges, még ízesítjük.)
  5. A húspépből golyócskákat gömbölygetünk, majd kissé ellapítjuk (kb. 1 cm vastagságúra) és zsíron mindkét oldalukon kisütjük. (Sütőben is készíthetjük.)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése