2013. február 23., szombat

Narancsos kuglóf narancsöntettel





Imádom a kuglófot! Amikor külföldön dolgoztam, nem tudtam betelni vele, ráadásul egy igen tömény, csokis változatát zabáltam Nutellával (!), ami lássuk be, igazi kalóriabomba. 
Nem mostanában sütöttem sütit, kuglóffal pedig még sosem próbálkoztam. A karácsonyra kapott kisméretű kuglófformát viszont már ki akartam próbálni. Valami citrusos édességre vágytam, de mivel az egyik citromos sütim nagyon hasonlított a most talált citromos kuglóf receptre, ezért azt már ismertem. Át is konvertáltam narancsosra és megbolondítottam egy kis narancsöntettel.
Jajj, de jó volt látni, amikor a sütit kiborítottam a formából és teljes valójában megmutatta magát ez a szemnek kedves kuglófalakzat! És az íze... hmmm... mennyei!
A narancsöntet a lekvárnak köszönhetően kissé fanyar, nem biztos, hogy mindenkinek ízlene. Ezért, aki inkább savanykás öntetet enne mellé, az készítsen citromosat. Azt egyébként én is jobban kedvelem.
A kuglóf mázazásához javaslom, hogy a kihűlt süteményt a ráccsal együtt célszerű egy széles tányérba állítani és mehet rá a máz. Ami lefolyik, azt újra rá lehet csurgatni a sütire.
Aki jobban kedveli a vastagabb, átlátszatlan mázat, az dolgozzon jóval több cukorsziruppal.
A receptben szereplő tészta mennyisége egy nagyobb kuglófformához is elég, az én „kicsikémhez” elég lett volna 20 dkg vaj, 20 dkg liszt, 20 dkg cukor is. Úgy voltam vele, hogy ha túlzottan kiemelkedik a sütőformából, akkor majd lenyesek belőle. Végtére is, a lehulló darabok éppen megfelelnek annak a célnak, hogy az ember addig vigasztalódik velük, amíg a kuglóf kihűl. :)






Hozzávalók 1 kis kuglófhoz (17x9 cm-es formához):

Tésztához: 
24 dkg puha vaj
24 dkg porcukor
1 cs. Bourbon vaníliás cukor 
1 narancs reszelt héja és leve 
4 tojás
24 dkg liszt
1 mk sütőpor
2 ek cukrozott narancshéj
1 ek narancslikőr 

Mázhoz és díszítéshez: 
2 ek narancslé
12 dkg porcukor
2 ek szeletelt mandula pirítva 

Öntethez: 
15 dkg narancslekvár
2 ek narancslé
2 ek citromlé
1 ek narancslikőr

elkészítés:

  1. A vajat a porcukorral, a vaníliás cukorral, az alaposan megmosott narancs héjával és levével habosra keverjük.
  2. A tojásokat egyenként hozzáadjuk, miközben a masszát tovább keverjük.
  3. A lisztbe vegyítjük a sütőport, beleszitáljuk a tojásos masszába, az egészet jól összedolgozzuk, majd beleforgatjuk a narancslikőrbe áztatott cukrozott narancshéjat is.
  4. A masszát vajjal kikent, kilisztezett formába öntjük és készre sütjük. (Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e.) Rácson hagyjuk kihűlni.
  5. A mázhoz a porcukrot a narancslével elkeverjük és addig melegítjük, amíg a cukor teljesen felolvad.
  6. Még melegen a kuglófra öntjük, majd a kuglófot megszórjuk pirított mandulával.
  7. A narancsöntethez a narancslekvárt a kétféle citruslével és a narancslikőrrel felfőzzük és kihűtve a sütemény mellé kínáljuk.

sütési hőfok: 160°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 60 perc









2 megjegyzés:

  1. Köszi, igyekezetem, de azért lehetett volna szebb is, ha több lenne rajta a cukkermáz. Csak én azt úgy nem szeretem. De nagyon fincsi, az biztos. :-)

    VálaszTörlés