2012. december 30., vasárnap

Gesztenyekrémes torta



A gesztenyés piskótaroláddal legutóbb mindenki nagyon meg volt elégedve, aki kóstolta, ezért karácsonyra mindenképp el akartam készíteni. Nálunk amúgy is hagyomány a gesztenyés édesség. Időm viszont sajna nem sok volt, ezért gyorsabban elkészíthető alakzatban akartam viszontlátni ezt a sütit. Csak icipicit változtattam rajta, így markánsabban érződik rajta a gesztenye, amit én speciel imádok, kivétel, ha tejszínhabos gesztenyepüréről van szó. A tésztába is kevesebb liszt került, és így még könnyebb lett.

A tésztát 2 lapra vágtam, mert eredetileg közé akartam tölteni a krémet, de végül a másik lapot nem használtam föl, mert kevés tésztát és sok krémet szerettem volna. A diótortából úgy is maradt ki krém, így azt kentem rá a kimaradt tésztakörre. Aki tehát 1 db vékony tésztalapot szeretne, az felezze a piskóta hozzávalóinak mennyiségét. A krémet viszont ne!!! :)



Hozzávalók 18-20 cm-es tortaformához:

Piskótához: 
3 tojás
5 dkg cukor
5 dkg finomliszt
1 ek cukrozatlan kakaópor
1,5 ek rum
1 ek víz
késhegynyi sütőpor
csipet só 

Krémhez: 
1 tojás
2 dl tejszín
1 ek vaníliás pudingpor
6,5 dkg cukor
10 dkg vaj
25 dkg gesztenyemassza 

Díszítéshez: 
5 dkg étcsokoládé/tortabevonó

elkészítés:


  1. A piskótához a tojások sárgáját a cukorral, a vízzel és a rummal habosra keverjük. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük.
  2. A lisztet a sütőporral és a kakaóporral elkeverjük, és a fehérjehabbal felváltva, óvatosan a cukros tojáshoz forgatjuk.
  3. Egy kis kapcsos tortaforma alját kivajazzuk-kilisztezzük, beleöntjük a tésztamasszát és előmelegített sütőben megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.
  4. A krémhez egy lábosban a tojást kézi habverővel kissé felverjük, csomómentesen elkeverjük benne a pudingport, felengedjük a tejszínnel és lassú tűzön, folyamatosan kevergetve besűrítjük.
  5. A tűzről levéve a forró pudinghoz adjuk a cukrot, majd kihűtjük.
  6. Elkeverjük benne a gesztenyemasszát, majd a puha vajjal együtt felhabosítjuk és a tésztán elsimítjuk a krémet (érdemes kisebb adagokban kialakítanunk a kör formát).
  7. A csokit gőz fölött megolvasztjuk, majd egy nylonzacskó egyik csücskére pici lyukat vágunk, belekanalazzuk a csokit és mintákat rajzolunk a krémre. Fogyasztásig hűtőben tároljuk. (Ha a csoki már megdermedt, háztartási fóliával csomagoljuk be a tortát és így tegyük hűvös helyre.)
sütési hőfok: 170ºC
sütési mód: alul-felül sütés 
sütési idő: kb. 20 perc 

Tipp: 
Ha a tészta túl magas, félbe is vághatjuk, így 2 körlapot kapunk és akár dupla adag krémet is főzhetünk, amit a 2 tortalapon elosztunk. De a 2 lap közé is tölthetjük a gesztenyekrém egy részét, ami pedig kimarad, azzal körbekenhetjük a tortát és a tetejét kakaóporral is díszíthetjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése