2012. október 1., hétfő

Francia farmerkenyér






A recept ismét Fahéjtól van. Nemrég utaltam rá, hogy mostanában kaptam rá tőle áment, hogy feltegyem a tőle származó és általam is elkészített ételeit, legyen az akár teljesen megegyező az ő leírásával, vagy olyan, amin picinykét alakítottam. A régi fotók így csak arra vártak, hogy ide felkerüljenek.
Általában változtatni szoktam Fahéj receptjein - no nem azért, mintha úgy nem lennének finomak, ahogy ő készíti, de vagy épp nincs itthon pl. pont abból a fűszerből, ami kéne, vagy csupán kedvet érzek „belenyúlni”. Ennél a kenyérnél nem „nyúltam bele”, csak a formája lett más, ill. én a tetejét is megliszteztem és megszórtam szezámmaggal, valamint nem kentem le a kész kenyeret vízzel.
Ízre és állagra nagyon hasonló az én kedvenc zsúrkenyeremhez, ill. mivel a Fahéjtól származó kenyérreceptek alapból jók, így aztán nem lepődtem meg, hogy ez is igen finomra sikeredett.

Hozzávalók 1 cipóhoz:

45 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1,5-2 dl víz
1 tk méz
1 dl tejföl
1 ek napraforgóolaj
1 tk só
szezámmag és pici liszt a szóráshoz

elkészítés:
  1. 1,5 dl langyos vízben elkeverjük a mézet, belemorzsoljuk, majd simára keverjük az élesztőt és letakarva felfuttatjuk.
  2. A liszthez keverjük a sót és az olajjal, a tejföllel és a felfuttatott élesztővel együtt tésztává dagasztjuk. Ha szükséges, adunk még hozzá egy kis vizet. Letakarva szépen megkelesztjük.
  3. Ha megkelt, lisztezett felületre borítjuk, kissé átgyúrjuk és kerek vagy hosszúkás cipóvá formáljuk.
  4. Tepsire vagy kiolajozott formába tesszük és tovább kelesztjük még 30 percig.
  5. A tészta tetejét megszórjuk egy kevés liszttel, közepébe keresztet vágunk, vagy ferdén bemetsszük, megszórjuk szezámmaggal és előmelegített sütőben pirosra sütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.

sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 40 perc







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése