2012. augusztus 7.

Túrófasírt tepsiben sült sárgarépával







Ezt a túróból készült fasírtot azonnal megszerettem – naná, hiszen az imádott túróból van, ráadásul hagymával kombinálva. :) Az eredeti receptet egy ismert receptes oldalon találtam (amit egyébként nem szívesen reklámoznék), és Anya is lecsapott rá azonnal, mert szerinte is nagyon finom. Biztos vagyok benne, hogy ezzel sokan így lesznek, ha kipróbálják. ;)
Én az újrafotózáshoz most köretet is készítettem hozzá, de maga a túrófasírt is lehet köret. Egyébként jól illik főzelékekhez is, feltétnek.






Hozzávalók 4 személyre:

Túrófasírthoz:
50 dkg túró
2 tojás
1 nagy fej lila hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
Toscana fűszerkeverék
őrölt fehér bors

7-8 dkg zsemlemorzsa + a forgatáshoz
szezámmag
2 dkg mangalicazsír
növényi olaj a sütéshez

Sárgarépához:
4 nagy szál sárgarépa (tisztítva mérve)
8 ek. extra szűz olívaolaj
4 gerezd fokhagyma
fűszeres só
őrölt fehér bors
1 ek. agavé szirup vagy méz (elmaradhat)
kb. 1 dl víz
1 ek. frissen aprított petrezselyemzöldje

elkészítés:

  1. A megtisztított sárgarépát felcsíkozzuk. Az olívaolajban elkeverjük a fűszeres sót, a borsot, az áttört fokhagymát, a répára öntjük és jól átforgatjuk.
  2. A fűszeres répát tepsibe tesszük, felöntjük a vízzel, és befedjük alufóliával. Előmelegített sütőben negyedórát fólia alatt sütjük, majd levesszük róla a fóliát, meglocsoljuk agavé sziruppal, és további kb. 25 perc alatt készre sütjük. Kivesszük a sütőből, és aprított petrezselymet szórunk rá.
  3. Miközben a répa sül, elkészítjük a túrófasírtot: a megtisztított, finomra vágott lila hagymát a felhevített zsíron megpirítjuk, majd kihűtjük.
  4. A fűszereket, az aprított lila hagymát és az áttört fokhagymát a felvert tojáshoz keverjük és beleforgatjuk az áttört túrót.
  5. Annyi zsemlemorzsát adunk hozzá, amennyitől gyúrható állagú lesz, majd zsemlemorzsával hintett felületen, sütőpapír alatt ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk. (Kicsit repedezik, de ez ilyen. :D )
  6. 6-7 cm átmérőjű fánkszaggatóval kiszaggatjuk, és szezámmaggal kevert zsemlemorzsába forgatjuk. (A lehulló széleket újra begyúrjuk, nyújtjuk, szaggatjuk.)
  7. A fasírtokat felhevített olajban mindkét oldalukon pirosra sütjük. Papírtörlőre szedjük, majd a répával együtt tálaljuk.






6 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám ezt a túrófasírtot. :) Azt hiszem még sosem ettem hasonlót, de biztos vagyok benne, hogy ízlene. :) Nagyon jól mutatnak a kék tányérokon. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fasírt már csak arra várt, hogy megnyomjam a küldésgombot. :) Tettem mellé tartárt és tejfölt is, hogy lehessen választani. Kéretik kikészíteni a tesótányérokat, mert ezek a kis huncutok csak azokon érzik jól magukat, amíg be nem puszilod őket. :D

      Törlés
    2. :D Épségben landoltak -könnyen ment az ismerős terepen-, bár nem sokáig tétlenkedtek, mert ugrottak a mártogatóba, aztán hopp, egy morzsa se maradt. :D

      Törlés
    3. :D Klassz! Örülök, hogy nem élték túl a napot. :D

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, főleg a sárgarépák tetszenek. A túrófasirtot én is megcsinálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Igen, ezek ketten jól állnak egymásnak szerintem is. :D Örülök, ha te is elkészíted. :)

      Törlés