2012. július 31.

Mandulás őszibaracktorta





Amikor ezt a tortát sütöttem, azon a nyáron még nem ettem egyetlen szem őszibarackot sem, pedig ez az egyik kedvenc gyümölcsöm. Miután a piacról sikerült beszerezni belőle 2 kg-ot, az egyik felét süti készítésére használtam fel. A recept nem saját találmány, hanem egy 1992-es kiadású "Édességek" című gyönyörű könyvből vettem. Ezt a kiadványt zsenge leányként sokat lapozgattam, és Anyának mutogattam, hogy mit süssön belőle vasárnapról vasárnapra. Sajnos egy torta kivételével soha semmire nem került sor, ezért elhatároztam, hogy én bizony rendszeresen mazsolázgatok majd innen. Ezzel az őszibarackos sütivel indítottam, és nem csalódtam benne. Könnyű, piteszerű torta kerekedett belőle.
Díszítéshez plusz 5 dkg mandulaforgácsot ajánlok, ami nekem sajnos nem volt itthon. A recept szerint az elősütést leszámítva 25 percig kell sütni a tortát, de nekem jóval tovább tartott, ezért inkább több időt javaslok. Ez sokban függ a sütőnktől és a tortaformánk anyagától is, ezért mindenkinek ki kell tapasztalnia a saját sütőjének és egyéb sütőeszközeinek jellemzőit.


Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:

Tésztához:
25 dkg liszt
5 dkg étkezési keményítő
5 dkg őrölt mandula
10 dkg cukor
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
17,5 dkg puha vaj
egy csipet só

Töltelékhez:
1 kg őszibarack vagy nektarin
2,5 dl víz
5 dkg cukor
5 dkg vágott mandula vagy mandulaforgács
2 tojás
10 dkg cukor
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
2 dl 20%-os tejföl
1 citrom lereszelt héja
5 dkg étkezési keményítő

elkészítés:

  1. A keményítővel, mandulával, sóval, cukorral vegyített lisztet elmorzsoljuk a kis darabokra vágott, hideg vajjal, összegyúrjuk, és folpackba csomagolva, 30 percre hűtőbe tesszük.
  2. Az őszibarackokat pár másodpercre forrásban lévő vízbe tesszük, majd lehúzzuk a héjukat, félbevágjuk és kivesszük a magjukat. A felezett barackokat forrásban lévő, cukros vízbe tesszük, és negyedórát főzzük. Lecsepegtetjük.
  3. A lehűtött tésztát lisztezett felületen tortaforma nagyságúra kinyújtjuk, majd elkészítjük a torta 2-3 cm széles peremét.
  4. A sütőformát kivajazzuk, belehelyezzük a tésztalapot, összedolgozzuk a peremével, és előmelegített sütőben 15 percig elősütjük.
  5. A tojássárgákat a cukrokkal kihabosítjuk, elkeverjük a tejföllel a citromhéjjal, a keményítővel, és beleforgatjuk a habbá vert tojásfehérjét.
  6. A barackokat elosztjuk a tésztán, megszórjuk mandulával, és ráöntjük a masszát addig sütjük, hogy a teteje egy kis pírt kapjon.
  7. A süteményt kicsit hűlni hagyjuk, majd lekapcsolva róla a karimát, teljesen kihűtjük.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 35 perc


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése