2012. július 31., kedd

Diós-kókuszos répagolyó






Nem vagyok odáig az aprósütikért, ezért magamtól sosem készítenék. Anyukám kért meg rá, hogy én csináljam meg Karácsonyra a fodrásznőjétől kapott leírás szerinti kókuszgolyót. Állítólag török recept, de én máris "belenyúltam" egy hangyányit azzal, hogy csempésztem bele egy kis narancslevet. A kókuszgolyó rajongóknak szívből ajánlom.







Hozzávalók 8 személyre:

1 kg sárgarépa
20 dkg kristálycukor
kb. 1 dl víz
2 ek házi készítésű vaníliás cukor
25-30 dkg kakaós keksz
15 dkg dió
1 narancs
kókuszreszelék

elkészítés:

  1. A cukrot 1 dl vízben felolvasztjuk, beletesszük a megpucolt és kis lyukú reszelőn lereszelt répát és lefedve megfőzzük. Ha szükséges, a vizet közben pótoljuk.
  2. A megfőtt répát hűlni hagyjuk, majd vaníliás cukorral összekeverjük.
  3. A diót és a kekszet durvára törjük és a narancshéjjal és -lével együtt hozzáforgatjuk a répához.
  4. A masszából nedves kézzel golyókat gömbölygetünk, majd kókuszreszelékbe forgatjuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése