2022. szeptember 23.

Sajtos sütőtöktallér panko bundában

 

 


 
A sütőtök egészen idáig nem volt a barátom. Pontosabban azt a sütőben sült fajtát, amit sokan fahéjjal hintve esznek, én se ízre, se szagra máig nem csípem. Ettől függetlenül úgy gondoltam, létezhet olyan tökös recept, amit jóízűen megennék. Utána is néztem, és néhány ötlet felkeltette az érdeklődésemet. Az egyik ilyen a sütőtök cordon bleu volt. A megfelelő tök nagy reményű birtokosaként izgalommal telve vártam a kóstolást. Persze, ha ropogós morzsában sült zöldségről van szó, akkor eleve jó eséllyel lehet arra számítani, hogy a végeredmény szerethető lesz. Így is történt – mindkettőnk szerint tök jó, hogy nem voltam gyáva tenni vele egy próbát, mert nagyon ízlett. :)
Ebben a töltött töktallérban azonban az eredeti recept szerint nem csak sajt van, hanem sonka is, de én azt nemes egyszerűséggel kispóroltam belőle, mivel már 2 éve tart nálunk a húsfogyasztást minimalizáló táplálkozás. Aki jónak látja, természetesen beleteheti. ;)
Ez a ropogós bundába bújt, belül puha finomság levett bennünket a lábunkról, úgyhogy mostantól még eggyel többféle zöldség színesítheti a táplálkozásunkat. :)

 


Hozzávalók 6 darabhoz:

40-45 dkg Butternut vagy sonkatök (hámozott mennyiség)
10 dkg eidami sajt
őrölt színes bors

liszt (bármilyen)
2 tojás
panko morzsa
növényi olaj a sütéshez

elkészítés:
  1. A tököt meghámozzuk, a hosszúkás, „nyaki” részét levágjuk, és 12 darab, kb. 0,5 cm vastagságú karikákra szeljük.
  2. A szeleteket 3 percig főzzük, majd jégkockás vízbe szedjük és lehűtjük. Leitatjuk róluk a nedvességet, majd mindkét oldalukat meghintjük kevés sóval és borssal.
  3. A sajtot lereszeljük, és 6 db, kb. 1,5 dekányi lapos tallérokká gyurmázzuk. (Szeletelt sajt esetén pogácsaszaggatóval köröket szaggathatunk ki.)
  4. Két tökszelet közé egy sajttallért helyezünk, és előbb lisztbe, majd sóval ízesített felvert tojásba és panko morzsába forgatjuk. Így járunk el a többivel is.
  5. Serpenyőben jó ujjnyi mély olajat hevítünk, és közepes lángon kisütjük benne a töltött tököket. Papírtörlőre szedjük. Személyenként 2 darab sütőtöktallért számolunk.
Tipp:
Bármilyen köretet adhatunk hozzá. Én friss jégsalátával együtt tálaltam.
Készíthetünk hozzá fűszeres joghurtöntetet is: 30 dkg görög joghurthoz keverjünk 1 tk. oregánót, 1 tk. curryport, késhegynyi őrölt köményt, őrölt színes borsot, sót, 1 ek. extra szűz olívaolajat és 1 szűk ek. akácmézet (lehet agavé szirup is).

 

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése