2015. április 20.

Körözött túró







Mily' meglepő, gyerekkoromban egyáltalán nem szerettem a körözöttet, de pár éve valahogy sikerült megbarátkoznom vele. Valószínűleg házi túróból készülhetett az a bizonyos, ami úgymond jó útra térített, ezért én is mindig igyekszem házi túrót használni, mert sokkal krémesebb, ízletesebb így. Igaz, nem szabad sokáig tárolni, mert hamar megkeseredik, de erre nem sok esély van nálunk. :D
Vacsorára, csak magában is szívesen fogyasztom, főleg fogyókúrázás idején, de friss, házi kenyérrel az igazi. :)






Hozzávalók:

50 dkg házi túró
1 fej lila vagy vöröshagyma (fele lehet újhagyma is)
1,5 ek. őrölt pirospaprika
1 tk. fűszerkömény
őrölt fekete bors

vaj ízlés szerint (házi túró használata esetén elmaradhat)

elkészítés:

  1. A túrót villával áttörjük, alaposan elkeverjük a pirospaprikával, és ízlés szerint sóval, borssal, fűszerköménnyel ízesítjük.
  2. Beleforgatjuk a finomra aprított hagymát (és/vagy a felkarikázott újhagymát), és tálaljuk.













8 megjegyzés:

  1. Ajj... de szeretem! :)
    Te még a körözöttet is olyan klasszul tudod tálalni/fotózni, hogy csak na! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó, akkor mindjárt küldök ilyen Macskanyelvféle túrót, hogy uzsonnára ehess belőle. :) Köszönöm, örülök, hogy tetszenek a fotók (mind a 10 !!!) a nyúlfarknyi recepthez. :D Nem mellesleg te is szépen tálalsz mindig, még egy szem almát is. ;) :D

      Törlés
    2. Csodás fotók újból, ennek az egyszerű ételnek is felséges köntöst adtál:)) Én még szoktam tejfölt is keverni bele, hogy még krémesebb legyen. Egyébként én már vettem iszonyú száraz, morzsalékos házi túrót is, amihez kellett is a krémesítés:)) A körözött fenn van a Bodzás Vendégház étlapján is:))

      Törlés
    3. Ó, nagyon szépen köszönöm, örülök, hogy tetszik a fotóilag feltuningolt körözöttem. :D
      Szerencsére én még nem futottam bele száraz házi túróba, de a boltit én is tejföllel szoktam lazítani.
      Kerestem volna az étlapotokat, de nem találtam, helyette viszont megcsodáltam a kutyákat és macskákat, illetve picit nézelődtem a blogon. :)

      Törlés
    4. Étlapot csak azok a vendégek kapnak, akik érdeklődnek főztjeink iránt, hisz alapvetően önellátó ház a Bodzás. És az étlap sem állandó, mint ahogy az alapanyagok hozzáférhetősége sem. A körözött azonban a reggeli választékban mindig ott van. A blogom Ételek: természetesen természeteset menüpontjából sok étel szerepel nagy gyakorisággal a konyhámban:))

      Törlés
    5. Igen, láttam ezt a menüpontot, és sejtettem, hogy az étlapon szerepel közülük néhány. Sok finomságot készítesz. :)

      Törlés
  2. Mifelénk fele túró, fele vaj a körözött alapja és van benne úgy reszelt vöröshagyma, mint apróra vágott snidling, de én ezüsthagymával szoktam készíteni, mert az kevésbe keseredik meg :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos úgy is finom. :) Az ezüsthagymát nem ismerem, de köszi a tippet! :)

      Törlés