2015. január 20., kedd

Fehér csokoládés-tejszínes tejeskávé karamellkrémmel






A receptet AzEszternél láttam, aki ezt az italt latte macchiatónak nevezte, ám utánanézve rájöttem, hogy ez sokkal inkább tejeskávé, hiszen egyrészt nincs benne tejhab, másrészt nem réteges, mint a fent említett olasz tejhabos kávés-tejes ital. Persze, ha a folyadékok megfelelő hőmérsékletűek, akkor így is kialakíthatóak a rétegek, amint az a második főzetnél nálam is kiderült, de a fotók még azt az első próbálkozást ábrázolják.
A recepten nem nagyon változtattam, csupán picit más arányokkal készítettem, és nem tettem bele fahéjat.
Meg kell mondjam, mindkettőnknek nagyon ízlett, sőt azóta már „Szempáj” barátom is kóstolta, és ő is szívesen kortyolgatta.
Egyúttal kiderült, hogy ez az a kávé, amit percekig képes vagyok szürcsölgetni, az sem zavar, ha langyosra hűl, nem úgy, mint a tejszínhabos presszókávé esetében, amit bizony elég hamar el tudok tüntetni, mert csak forrón szeretem.
Az ital tetejére a fotózás miatt alig tettem karamellkrémet, mert azonnal belesüppedt volna a tejszínhabbal együtt a tejeskávéba, de utólag bizony rákanalaztam egy kisebb adagot. Így dupla élvezetet nyújtott, és tökéletes ebéd utáni frissítőül szolgált.





Hozzávalók 2 személyre:

Tejeskávéhoz:
2,5 dl tej
2 dl tejszín
8 dkg fehér csokoládé
80 ml presszókávé

Karamellkrémhez:
1,5 dkg vaj
3 dkg cukor
0,5 dl tejszín

Tetejére és díszítéshez:
2 púpozott ek tejszínhab
csipet fahéj
csokiforgács fehér csokoládéból

elkészítés:

  1. A karamellkrémhez a vajat egy serpenyőben felolvasztjuk, kis lángon világosra karamellizáljuk rajta a cukrot, hozzáadjuk a tejszínt, és lassan forralva karamellkrémmé főzzük.
  2. A tejet és a tejszínt egy lábosban pár percig kis lángon forraljuk.
  3. A csokit közben felaprítjuk, és a tejszínes tejhez adva felolvasztjuk. A presszókávét lefőzzük.
  4. A forró fehér csokoládés tejet vastag falú üvegpoharakba töltjük, kétfelé osztva hozzáöntjük a kávét, tetejükre tejszínhabot halmozunk, meglocsoljuk karamellkrémmel, megszórjuk egy-egy csipet fahéjjal, és csokiforgáccsal díszítjük.











A kávékészítésről itt olvashattok.




4 megjegyzés:

  1. Ó! ♥
    Ilyen szuper tejeskávét én is szívesen szürcsölgetnék! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy szereted! :) Van még pont egy adag, már öntöm is a poharadba. :)

      Törlés
  2. Ide is értem a kávémért, késő este/éjszaka ide vagy oda, simán lecsúszna egy pohárral, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi, de jó, örülök, hogy itt vagy! :D Akkor máris készítek egy adagot, és 9 órakor már kortyolhatod is a finom kávét. ;)

      Törlés