2012. augusztus 3.

Testarossa - epres pezsgőkoktél





A Kedvesemmel együtt nem rajongunk az alkoholért. Bocsánat, de tényleg nem. Bezzeg kiskoromban tiszta piás voltam, titokban belenyaltam Anya császárkörte- vagy diólikőrébe, amit a konyhaszekrény egyik alsó polcán tartott. Később is lecsúszott a pia, ha martini névre hallgatott. Aztán párszor picit többet ittam a kelleténél, ráadásul volt, hogy páleszből, amit mindig is szívből utáltam, ill. egy alkalommal kisebb időeltolódással kevertem az italokat. Meg is lett az eredménye. Onnantól datálódik az undorom, és már azokat a krémlikőröket sem tudom jóízűen eliszogatni, amikért korábban odáig voltam. Jeles alkalmakkor sem iszom, csak nagyon néha, és így van ezzel életem párja is. A szülinap viszont egy olyan alkalom, amikor illik valami bódítóbb itókával koccintani. Mivel imádjuk az epret, gondoltam, vegyíthetném némi szesszel, mert akkor így talán még mi is képesek leszünk megbirkózni vele. Egy újságban találtam rá a Testarossa nevű pezsgős italra, majd pedig a neten vadásztam tovább epres italok után. A fellelt Testarossa receptek szinte mindenhol megegyeznek, ezért vinni akartam bele valami kis másságot. Így került bele a bourbon vaníliás cukor. Ez az ital nagyon kellemes, hűsítő, és az epernek köszönhetően még nekünk is ízlett.
Aki szereti, turmixolhat bele mentalevelet is, illetve készítheti száraz vagy édes pezsgővel. Az eperpürét főleg mixerek használják, a mi környékünkön nem is lehet kapni, ezért egy bevásárlóközpontban talált 100%-os eperpürével helyettesítettem. Igazából túl sokat nem ad hozzá az ital ízéhez, ezért el is hagyható. Gondolom, a mixerek által használt eperpüré azért jobb lenne.






Hozzávalók 4 személyre:

személyenként 2 ek. tört jég
16 nagy szemű eper
4 ek. eperpüré (elmaradhat)
2 ek. citrom- vagy zöldcitromlé
2 cs. Bourbon vaníliás cukor
1-2 ek. nyírfacukor (ha az eper nem elég édes)
4 dl félédes pezsgő
nyírfacukor + 4 szem eper a díszítéshez

elkészítés:

  1. Az epret megmossuk, kicsumázzuk, félbevágjuk. Egy kevés pezsgővel összeturmixoljuk, majd sűrű szövésű konyharuhán átszűrjük, hogy ne legyenek benne magok. A tiszta eperlét visszaöntjük a turmixgépbe.
  2. A jégkockákat zacskóban húsklopfolóval durvára törjük, és az eperléhez adjuk.
  3. Ha szükségesnek érezzük, hozzáadjuk az eperpürét, citromlével, vaníliás cukorral, ill. ízlés szerit nyírfacukorral ízesítjük és összeturmixoljuk.
  4. A pezsgőspoharakat behűtjük, a poharak szélét nyírfacukorba mártjuk, mindegyiket kisebb méretű egész eperszemekkel díszítjük, megtöltjük a jeges eperlével, és felöntjük behűtött pezsgővel.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése