2012. augusztus 7.

Paparikás-tejfölös májragu





A ragu jelentésével nem voltam tisztában, de mindenképpen valami szaftos húsétel ugrott be az elnevezés kapcsán. Aztán utánaolvastam és megtudtam, hogy valóban szaftos étel, elsősorban húsból készül, de májból sem tilos, és lassan kell főzni, hogy minél zamatosabb legyen. Fontos, hogy a hozzávalókat sima felületűre, azaz lehetőleg kockára vágjuk, mert így az értékes nedvek nem tudnak olyan könnyen kiszökni belőle. Gondolom, ez áll a májra is. A szaftosságát tejföllel fokoztam, ami különösen puhává tette. Tulajdonképpen tejfölös resztelt májat készítettem.




Hozzávalók 2 személyre:

30 dkg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd zúzott fokhagyma
2 ek. mangalicazsír
1 púpozott ek. tejföl
1 tk. őrölt pirospaprika
1 mk. őrölt kömény
őrölt fekete bors


elkészítés:

  1. A hagymát felaprítjuk, a felhevített zsíron kissé megpirítjuk, majd a serpenyőt levesszük a tűzről.
  2. A hagymát elkeverjük a fokhagymával és a fűszerekkel, rátesszük a kisebb kockákra vágott májat, és kicsit pirítjuk.
  3. Hozzákeverjük a tejfölt, és fedő alatt, kis lángon készre pároljuk az ételt.
  4. Ízlés szerinti körettel fogyasztjuk. (Én hirtelen kisütött, enyhén tejfölös csirkemellszeleteket és rántott cukkinit adtam mellé.)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése