2012. augusztus 3.

Húsmuffin





Már megint csirke, tudom... De nem fogok szégyenkezni, hiszen a blog receptekkel kapcsolatos leírásában már utaltam rá, hogy nálam ez kényszerű választás.
Ez a húsétel kisebbfajta karriert futott be egy ismert gasztro oldalon, ódákat zengtek róla, hogy micsoda remek ötlet így megsütni a húst. Szerényen álltam a kedves szavak záporát, és közben bazsalyogtam, hogy de hát semmi különös nincs ebben, csak muffinformában lett megsütve. Igazából úgy pattant ki a fejemből az ötlet, hogy nem hagyott nyugodni a muffinforma + hús kombináció. Ezzel megszületett a húsmuffin. Azóta már láttam másnál is, de amikor ezt kiötöltem, még senki sem próbálkozott ilyen formában elkészíteni a húst.
Tulajdonképpen bármilyen töltelékkel el tudom képzelni, mindenkinek a fantáziájára van bízva. Én például csak sajt töltelékkel is azonnal láttam magam előtt, el is készítettem "quattro formaggi"-módra, és elképzeltem, ahogy a "húsbarlangból” kifolyik a négyféle sajt. És nézzed má', tényleg úgy volt - nyugodtan rá lehet keresni a másik húsmuffinomra  is.

Hozzávalók 4 személyre:

2 egész csirkemellfilé

őrölt fekete bors
kb. 10 dkg rizs
6 ek. zöldborsó
6 ek. konzerv kukorica
1 fej vöröshagyma
10-15 dkg füstölt sajt
1 tk. grillfűszer
1 tk. bazsalikom
2 ek. napraforgóolaj
kevés olívaolaj
vaj a formához

elkészítés:

  1. A húst vékony szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk, és a vajjal kikent muffinformába nyomkodjuk, hogy felvegye a mélyedés formáját. (A kilógó hússzélekre még szükségünk lesz.)
  2. A hagymát apróra vágjuk, rövid ideig dinszteljük, majd rátesszük a zöldborsót, és pár percig dinszteljük. Hűlni hagyjuk.
  3. A kukoricát kevés olajon megfuttatjuk, majd hűlni hagyjuk. A rizst sós vízben megfőzzük, 1 evőkanál napraforgóolajon megfuttatjuk, ha szükséges, megsózzuk és bazsalikommal fűszerezzük.
  4. A hússal kibélelt tepsi 6 mélyedésébe vékony réteg reszelt sajtot szórunk, majd 1-1 evőkanál borsót és arra 1-1 evőkanál rizst kanalazunk. Ugyanígy töltjük meg a többi mélyedést is: reszelt sajt, kukorica, rizs.
  5. A megtelt formákra ráhajtogatjuk a kilógó hússzéleket, lekenjük olívaolajjal, és előmelegített sütőben addig sütjük, hogy épp csak egy kis pírt kapjon. A kész húsmuffinokat óvatosan kivesszük a sütőformából, és tálaljuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 35 perc





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése