2012. augusztus 3., péntek

Húsmuffin




Már megint csirke, tudom... De nem fogok szégyenkezni, hiszen a blog receptekkel kapcsolatos leírásában már utaltam rá, hogy nálam ez kényszerű választás.
Ez a húsétel kisebbfajta karriert futott be egy ismert gasztro oldalon, ódákat zengtek róla, hogy micsoda remek ötlet így megsütni a húst. Szerényen álltam a kedves szavak záporát, és közben bazsalyogtam, hogy de hát semmi különös nincs ebben, csak muffinformában lett megsütve. Igazából úgy pattant ki a fejemből az ötlet, hogy nem hagyott nyugodni a muffinforma + hús kombináció. Ezzel megszületett a húsmuffin. Azóta már láttam másnál is, de amikor ezt kiötöltem, még senki sem próbálkozott ilyen formában elkészíteni a húst.
Tulajdonképpen bármilyen töltelékkel el tudom képzelni, mindenkinek a fantáziájára van bízva. Én például csak sajt töltelékkel is azonnal láttam magam előtt, el is készítettem "quattro formaggi"-módra, és elképzeltem, ahogy a "húsbarlangból” kifolyik a négyféle sajt. És nézzed má', tényleg úgy volt - nyugodtan rá lehet keresni a másik húsmuffinomra is.

Hozzávalók 4 személyre:

4 fél csirkemellfilé
őrölt fekete bors

Töltelékhez:
kb. 100 g rizs
6 ek zöldborsó
6 ek konzerv kukorica
1 közepes fej vöröshagyma
10-15 dkg füstölt sajt
1 tk grillfűszer
1 tk bazsalikom
2 ek napraforgóolaj
kevés olívaolaj
vaj a forma kikenéséhez

elkészítés:

  1. A csirkemellfilét vékony szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk, sózzuk-borsozzuk és vajjal kikent muffinformába helyezzük. Jól belenyomkodjuk, hogy felvegye a mélyedés formáját. (A kilógó hússzélekre még szükségünk lesz.)
  2. A hagymát apróra vágjuk, rövid ideig dinszteljük, rátesszük a zöldborsót, majd pár percig dinszteljük. Hűlni hagyjuk.
  3. A kukoricát kevés olajon felforrósítjuk, majd hűlni hagyjuk.
  4. A rizst sós vízben megfőzzük, 1 evőkanál napraforgó olajon megfuttatjuk, sózzuk, ha kell és bazsalikommal fűszerezzük.
  5. A sütőforma hússal kibélelt 12 mélyedésébe először vékony réteg reszelt füstölt sajtot szórunk, majd 1-1 evőkanál borsót, végül 1-1 evőkanál rizst kanalazunk rá. Ha 6 mélyedés megtelt, ugyanígy járunk el a sárga töltelékkel is: reszelt sajt, kukorica, rizs.
  6. A megtelt formákra ráhajtogatjuk a kilógó hússzéleket, hogy jól befedje a tölteléket, majd kevés olívaolajjal megkenjük a húsmuffinok tetejét (azaz az alját).
  7. Forró sütőben addig sütjük, míg a hús enyhe pírt kap (ne száradjon ki!, majd óvatosan kivesszük a tepsiből és tálaljuk.

sütési hőfok: 180°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: 35 perc



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése