2016. április 25.

Zöldséges rakott csirkemell sajtmártásban sütve







A szaftos húsok a kedvenceink, főleg ha valamilyen tejszínes mártásban sül. Ezért elég gyakran készítem így, mindig egy kicsit variálva rajta. Most sajtmártással is ki akartam próbálni, mivel egy korábbi próbálkozás kapcsán nagyon ízlett a sajtos besamelben sült burgonya. Tudtam, hogy hússal is működik, de még csak most kerítettem rá sort. Nem volt kedvem a külön körethez – bár kétség kívül az alábbi zöldségkeverék önálló köretként is megállná a helyét – hanem azt szerettem volna, ha az egész egyben sül, és így egytálételként tehetem az asztalra.
Az ízesítés kapcsán elég hamar eldöntöttem, hogy Provence-i fűszerkeveréket fogok használni, és ezúttal ezt csempésztem a mártásba is. Jó döntésnek bizonyult, és azt hiszem, így fűszerezve a szószt más ételhez is fel fogom használni.
Kellemes, nyárias jellegű étel lett belőle, és biztos, hogy nem utoljára készítettem. :)






Hozzávalók 6 személyre:

Zöldséges húshoz:
80 dkg csirkemellfilé
40 dkg sárgarépa
30 dkg zöldborsó
20 dkg üveges kukorica
15 dkg kaliforniai paprika
15 dkg újhagyma
5 gerezd fokhagyma
őrölt fehér bors

fehér tönkölyliszt
Provence-i fűszerkeverék
kókuszolaj vagy mangalicazsír a sütéshez

Sajtmártáshoz:
10 dkg reszelt sajt (pl. trappista, vagy más sajtokkal vegyesen)
6 dl tej
5 dkg vaj
3 ek. fehér tönkölyliszt
½ tyúkhúsleveskocka (tartósítószer és ízfokozó mentes)
1 ek. Provence-i fűszerkeverék (sómentes)


elkészítés:
  1. A megmosott, szárazra törölt filéket felszeleteljük, a szeleteket félbevágjuk, és folpack alatt kiklopfoljuk. Mindkét oldalukon sózzuk, borsozzuk, lisztbe forgatjuk, és serpenyőben, a felhevített zsiradékon hirtelen kisütjük. Félretesszük.
  2. A megtisztított sárgarépát kis kockákra vágjuk, gőz fölött, lefedve félpuhára pároljuk. A borsót szintén félpuhára főzzük, majd leszűrjük.
  3. A kis kockákra vágott paprikát a hús sütéséből megmaradt zsiradékon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a megtisztított, felaprított fokhagymát, és 1 percig együtt sütjük.
  4. Rátesszük a sárgarépát, a borsót, a kukoricát, a felkarikázott újhagymát, megszórjuk Provence-i fűszerkeverékkel, megsózzuk és alaposan összeforgatjuk. Félretesszük.
  5. A mártáshoz a vajat felhevítjük, rászórjuk a lisztet, és kézi habverővel kevergetve, világosra pirítjuk. Lehúzzuk a tűzről, lassan hozzáöntjük a leveskockával ízesített, felforrósított tejet, és a tűzre visszatéve, folyamatosan kevergetve besűrítjük. Közben megsózzuk, a fűszerkeverékkel ízesítjük, majd a sajtot is beleszórjuk és felolvasztjuk benne.
  6. Egy réteg húst lerakunk a vékonyan kiolajozott, nagy sütőtálban, elosztjuk rajta a fele adag zöldségkeveréket, és ráöntjük a mártás felét. Kirakjuk a 2. réteg hússal, a megmaradt zöldséget, és befedjük a mártással. A még hideg sütőbe téve hagyjuk, hogy a sütővel együtt felmelegedjen, és addig sütjük, hogy a tetején lévő mártás kissé megpiruljon. Tálaljuk.
sütési hőfok: 200°C
sütési mód: alul-felül sütés
sütési idő: kb. 40 perc

Tipp:

A zöldségek kedvünkre variálhatóak – tehetünk bele brokkolit, karfiolt, padlizsánt, cukkinit, zsenge zöldbabot, batátát, stb.








4 megjegyzés:

  1. Hű, hát én ezt nagyon szeretném! :) Milyen klassz, vidám, színes! :D No és persze finom is a sok zöldséggel, sajtmártással... Már tartom is a tesótányérom egy kis kóstoló reményében. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek igazán örülök, úgyhogy máris csomagolom a kóstolót, hogy kiegészítsem a mai ebédeteket. :) Természetesen csakis a tesótányéron szabad elfogyasztani. :D

      Törlés
  2. Ma ez volt az ebéd! :) Nagyon-nagyon finom lett, úgyhogy nem utoljára készítettem. Én pulykamellből csináltam, mert az volt itthon és csíkokra vágtam, de minden más a recepted leírása szerint készült. Köszönöm szépen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, hogy csak most válaszolok, de nyaralni voltunk. Nagyon örülök, hogy ízlett a zöldséges-sajtos csirke! :) Képzeld, nálunk is ez volt az ebéd az utazás előtti és utáni napokban is! :D Épp tegnap ettük meg a maradékot.
      Én csak azért vágom szeletekre, mert tapasztalatom szerint csíkokra vágva valahogy mindig kevesebbnek tűnik, mint szeletelve, és hamarabb elfogy. Én sem értem, hogy lehet ez, de mindig így van. :D Remélem, még sokszor elkészíted. ;)

      Törlés