2015. május 4.

Krumplisaláta gazdagon







Nem is olyan könnyű kitalálni, mit együnk fogyókúra idején, pláne, ha a Kutyafülről van szó. Ő ui. nem biztos, hogy megelégszik annyival és azzal, amennyivel és amivel én. Őt nem elégíti ki a pirított magvakkal dúsított gyümölcsjoghurt, azt maximum uzsonnára kanalazza be szívesen. Reggelire vagy ebédre ezért tartalmasabb ételt kell készítenem neki. Azt nem mondom, hogy ez a saláta diétás lenne, de legalább nem hizlal annyira, mint a rántott hús sült krumplival vagy mint a pizza és más kelt tésztából készült finomság. Ráadásul vacsorára már ő sem eszik semmit, maximum egy kevés saját készítésű gyümijogit. Ezért a salátához kínált 1 szelet kenyér vagy 1 darab, a képeken látható péksüti még bocsánatos.
Én csak azért tettem tartárt a salátaalapba, mert pár nappal korábban direkt azért készítettem házi majonézt, hogy tartármártás legyen belőle. Ezúttal azonban csak 1 tojásból készült a majonéz, és a teljes mennyiségből tartár lett, amiből 3 dkg-nyi ment ebbe a saliba.






Hozzávalók 2 személyre:

30 dkg krumpli
2 szem retek
2 szál újhagyma
1 szál frankfurti virsli
1 tk mangalicazsír
3 dkg natúr joghurt
3 dkg tartármártás (vagy tejföl, majonéz, olaj és citromlé keveréke)
1 púpozott ek. mustár
1 tk. nyírfaporcukor
őrölt fehér bors


elkészítés:
  1. A krumplit meghámozzuk, egészen kis kockákra vágjuk, sós vízben puhára főzzük, leszűrjük és kihűtjük.
  2. A virslit apró kockákra vágjuk, és a  zsíron megpirítjuk. Hűlni hagyjuk.
  3. A joghurtot összekeverjük a tartármártással, a mustárral, a cukorral, és sóval, borssal ízesítjük.
  4. Hozzáforgatjuk a felkarikázott újhagymát, a vékony cikkekre szelt retket, a sült virslikockákat, a krumplit, és 1-2 órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek. Magában vagy köretként fogyasztjuk grillezett vagy rántott húsok, esetleg halak mellé.
















6 megjegyzés:

  1. Ó, de szeretem én az ilyen krumplisalátát! :) Annyira jók lettek a képek is, kedvem lenne most azonnal megkóstolni. ...és meg is teszem, elemeltem azt a tálkát. Persze majd szépen elmosogatom és visszakapod. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jáááj, de jóóó, úgy örülök, hogy szereted az ilyen salikat, meg annak is, hogy tetszenek a képek! Közben jót mosolyogtam, mert igazából, amit abban a tálban látsz, az a teljes mennyiség. Az egy nagy tálka ám. De nem sajnálom tőled, boldogan nélkülözöm a salátát, és a tálat majd visszaadod, ha minden benne lévő megettél. ;)

      Törlés
  2. Ó! :D ...no igen... most, hogy jobban megnézem a péksütiket összehasonlításul, valóban nem kicsit lettem szemtelen. :D De ha már ilyen nagyon kedvesen átengeded a teljes mennyiséget, boldogan elfogadom! :D ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hidd el, ennyi szemtelenség kell az élethez! ;) Jól tetted, hogy magadévá tetted az egészet. majd csinálok újat, és akkor a Kutyinger is örülhet. :D

      Törlés
  3. Diéta idején általában éhezni szoktam, de ez a saláta nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugi, én is éhezni szoktam, legalábbis 20-on jócskán túl már sajnos így van. És ezt a salit sem magamnak csináltam. De ha csak keveset eszel belőle, akkor tuti nem lesz baj. :D Örülök, hogy tetszik. :)

      Törlés