2012. augusztus 10.

Szalagtészta sajtos-tejszínes szósszal, csirkefalatokkal





Komolyabb főzésre nem volt időm, ezért a jól bevált főtt tészta mellett döntöttem. A legtöbb ember csodálkozik azon, hogy én miért vagyok képtelen a tésztát tejföl nélkül megenni. Én meg azon csodálkozom, hogy ők csodálkoznak. Bármit is gondolnak, én bizony csak alapos tejfölözés után szedem rá a mártást a tésztára, legyen az bármilyen ízű is. Ezzel nem vagyok egyedül – apjukom is így szereti.

Hozzávalók 2 személyre:

fél csirkemellfilé
20 dkg szélesmetélt
1 fej vöröshagyma
20 dkg nagy lyukú sajt
10 dkg magyaros ízű tömlős sajtkrém
2,5 dl tejszín
1 tk. kakukkfű
1 mk. oregánó
kevés szerecsendió

őrölt fekete bors
mangalicazsír
1 kis pohár 20%-os tejföl

elkészítés:

  1. A tésztát lobogó, sós (olajos) vízben kifőzzük, majd leszűrjük. Serpenyőben kevés zsírt hevítünk, és megfuttatjuk rajta a főtt tésztát.
  2. A csirkemellet apróra vágjuk, sózzuk, borsozzuk és kevés zsíron megpirítjuk.
  3. A mártáshoz a hagymát lereszeljük, kis zsiradékon megdinszteljük, majd felöntjük a tejszínnel. Belenyomkodjuk a tömlős sajtkrémet, beleszórjuk a reszelt sajtot, sózzuk, fűszerezzük.
  4. Ha a sajt felolvadt, a mártáshoz forgatjuk az előzőleg megpirított csirkemell falatkákat.
  5. A tésztára rákanalazzuk a kívánt mennyiségű mártást (akár pluszban még tejfölt is) és tálaljuk.


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ezt is elkészítettem és nagyon finom! Csak ajánlani tudom másoknak ezt a receptedet is! Férjem ezt is nagyon dicsérte. :)
    Szuper recept!!! Pont kellően fűszeres, de nem túl fűszeres. Pont jó!

    Üdv, Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga! Nagyon örülök, hogy ízlett. :) Köszönöm, hogy megírtad. Ez az egyik legrégebbi receptem. :D Sajnos akkor még használtam tömlős sajtkrémet, ami lássuk be, az egyik legegészségtelenebb ipari termék, de néhanapján megbocsátható. ;)

      Törlés